Število otrok s prekomerno telesno težo in debelostjo strmo rase, hkrati se v zadnjih letih povečuje predvsem prodaja sladkarij. Foto: Pixabay
Število otrok s prekomerno telesno težo in debelostjo strmo rase, hkrati se v zadnjih letih povečuje predvsem prodaja sladkarij. Foto: Pixabay

Predlog ministra za kmetijstvo in prehrano je, da se prepove oglaševanje nezdravih prehrambnih izdelkov, ki ves dan merijo predvsem na otroke – med 6. in 23. uro, pa tudi v okolici vrtcev, šol in parkov. Kot pravi pediater Berthold Koletzko, študije kažejo neposredno povezavo med oglaševanjem nezdrave prehrane in večjim uživanjem le-te pri otrocih.

"Čezmerna teža pri otrocih je časovna bomba, saj pri 80 odstotkih otrok tako stanje ostane tudi takrat, ko odrastejo. Prevelika teža škodi zdravju vse življenje in zmanjšuje življenjske možnosti," je pojasnil Koletzko.

Otroci iz socialno šibkejših družin so štirikrat bolj izpostavljeni nezdravi prehrani. Ramona Pop iz Zveze potrošnikov poudarja, da podjetja, ki proizvajajo za otroke nezdravo hrano, oglaševanju namenjajo ogromne količine denarja, ker so zaslužki ogromni, maščoba in sladkor pa sta poceni živili.

"Prostovoljne obveze ne prinesejo ničesar, to jasno kažejo izkušnje iz preteklih let. Podjetja, ki so se prostovoljno zavezala, da bodo oglase za nezdrave izdelke za otroke omejila, se teh obljub niso držala. Nasprotno, naredili so še več oglasov za t. i. junk food, kar se mi zdi neetično, to je pranje glav," pravi Carola Reimann iz zavarovalnice AOk.

Argument, da oglaševanje vpliva le na izbiro znamke produkta, se je že pri oglaševanju tobačnih izdelkov izkazal za neresničen, a je to tobačna industrija vrsto let izkoriščala kot argument za zavlačevanje omejitve oglaševanja in ta napaka se ne sme ponoviti. Nemška vlada zato napoveduje prepoved oglaševanja za otroke nezdrave prehrane. Tako kot pri tobačnih izdelkih daje pri nezdravi prehrani prednost zdravju pred zaslužki podjetij.