Združenje trgovcev z bencinom (PRA) je v nedeljo sporočilo, da je krize skoraj konec na Škotskem, Walesu, na severu in v Midlandsu, a je več kot petina črpalk še vedno brez goriva. Nove informacije bodo v združenju podali danes popoldne. Prvi mož združenja Gordon Balmer je dejal, da bi lahko trajalo do 10 dni, da bi bile zaloge na črpalkah znova obnovljene.

Na več kot petini črpalk še vedno nimajo zalog goriva. Foto: EPA
Na več kot petini črpalk še vedno nimajo zalog goriva. Foto: EPA

"Več kot polovica tistih, ki so opravili usposabljanje za dobavo goriva, je razporejenih na terminale, ki oskrbujejo London in jugovzhodno Anglijo, kar dokazuje, da sektor od ponedeljka voznike razporeja na območja, ki so v tej prvi fazi najbolj prizadeta," je dejal tiskovni predstavnik vlade. Danes je delo začelo že 65 voznikov, skupno bo vojska poslala na pomoč 200 vojakov, med njimi je 100 voznikov.

Vlada je bila deležna kritik, da bi morala vojsko poslati na pomoč že prej. V državi je zaradi pomanjkanja goriva marsikje prišlo do paničnega nakupovanja, ki so ga spodbudila poročila, da so dobave na bencinske servise okrnjene, kar je povzročilo kaos na črpalkah.

Vlada na pomoč prihaja tudi z rezervnimi cisternami s civilnimi vozniki, da bi okrepila dobavo goriv. "Tesno sodelujemo z industrijo, da bi pomagali povečati zaloge goriva, in obstajajo znaki izboljšanja povprečnih zalog na črpalkah po vsej Veliki Britaniji, pri čemer se povpraševanje še naprej stabilizira," je dejal tiskovni predstavnik vlade.

Operacija Escalin je bila prvotno pripravljena za pripravo na morebitno pomanjkanje goriva po britanskem dokončnem umiku z enotnega trga EU-ja na začetku leta.

Gneča na črpalkah. Foto: EPA
Gneča na črpalkah. Foto: EPA

Johnson: Vojska kot previdnosti ukrep

Predsednik vlade Boris Johnson je v nedeljo izrazil prepričanje, da se kriza "umirja", ob tem pa pojasnil, da je vojska na to dolžnost napotena kot "previdnostni ukrep". Večkrat je tudi zavrnil, da bi do božiča v širšem gospodarstvu prišlo do pomanjkanja zalog.

Zaradi ocenjenega primanjkljaja 100.000 voznikov težkih tovornih vozil podjetja v celotni verigi, od proizvajalcev mesa do maloprodaje, opozarjajo na pomanjkanje zalog, kar bi lahko vodilo do praznih trgovskih polic. Johnson je sicer priznal, da je država po brexitu, ki je prekinil dotok delovne sile iz EU, v "obdobju prilagajanja", a je hkrati zavrnil možnost "nenadzorovanega priseljevanja". Podjetja bi morala po Johnsonovih besedah zagotoviti, da so njihovi zaposleni "dostojno plačani", če želijo dobiti več osebja. Britanski finačni minister Rishi Sunak zanika, da bi bilo pomanjkanje voznikov britansko vprašanje, temveč vztraja, da imajo težave tudi drugje v Evropi in širše.

Zaradi brexita so mnogi tuji vozniki zapustili Veliko Britanijo, kar je prizadelo različne sektorje, od prehranskega do gradbenega. Številni vozniki v Veliki Britaniji so namreč prihajali iz vzhodne Evrope. Domov so se vrnili tako zaradi nove migrantske politike Velike Britanije kot tudi zdravstvene krize.