British Airways se hvali z lažjim papirjev svojih revij, medtem pa letala obtežijo za dodatnih več ton goriva. Foto: EPA
British Airways se hvali z lažjim papirjev svojih revij, medtem pa letala obtežijo za dodatnih več ton goriva. Foto: EPA

British Airways je sporočil, da je običaj, da letala nosijo dodatno gorivo zaradi "operativnih, varnostnih in cenovnih razlogov".

Ustvarjalci raziskovalne oddaje BBC-ja Panorama so imeli vpogled v desetine internih dokumentov British Airwaysa, ki kažejo, da so letala nosila tudi po šest dodatnih ton goriva, namesto da bi se z njim oskrbela na končnih destinacijah. Letala britanskega prevoznika so zaradi tega lani proizvedla dodatnih 18.000 ton ogljikovega dioksida.

BBC poroča, da so novinarji videli dokaze, da tudi prevoznik Easyjet ravna tako. V podjetju so sporočili, da so to prakso omejili v zadnjih letih.

International Airlines Group (IAG), lastnik British Airwaysa, je sporočil, da želijo biti vodilna letalska družba na področju trajnostnega delovanja. Ob tem se v British Airwaysu hvalijo, da časopise, ki jih nudijo potnikom, tiskajo na lažjem papirju, da bi zmanjšali težo letal.

Foto: EPA
Foto: EPA

Prihranek tudi le po 10 funtov

Prihranek za družbo na posamezen polet je lahko tudi zgolj 10 funtov (11,6 evra), lahko pa so tudi nekaj sto funtov. Preiskovalci so ocenili, da letalske družbe na enem od petih poletov v Evropi uporabljajo to prakso.

Količina teh izpustov na ravni Evrope bi lahko bila enaka tisti, ki jo na leto povzroči mesto s 100.000 prebivalci.

Notranji viri v British Airwaysu pravijo, da računalniški program izračuna, ali bi dodatno gorivo na določenem poletu prineslo manjše stroške.

Kritiki pravijo, da takšna praksa spodkopava trditve letalske industrije, da je zavezana zmanjšanju izpustov ogljikovega dioksida.

Glede te prakse je izvršni direktor okoljevarstvene organizacije Greenpeace v Združenem kraljestvu John Sauven dejal, da je "klasičen primer tega, da podjetje postavlja dobiček pred planet". Po njegovih besedah zaradi tega ne moremo računati na prostovoljna zmanjšanja izpustov.

"Potrebujemo strožja pravila za omejevanje izpustov letal, ker bodo, dokler bo onesnaževanje dobičkonosno, onesnaževala, kolikor lahko," je dejal Sauven.

IAG je leta 2018 ustvaril dobiček v vrednosti 2,9 milijarde evrov, od česar je 80 odstotkov prišlo od British Airwaysa.