Spletni bralci New York Timesa bodo kmalu morali plačevati za dostop do vseh vsebin. Foto: MMC RTV SLO
Spletni bralci New York Timesa bodo kmalu morali plačevati za dostop do vseh vsebin. Foto: MMC RTV SLO
New York Times
Na sedežu časnika v New Yorku so se odločili, da bodo morali nekaj dohodka dobiti tudi od svoje spletne izdaje. Foto: MMC RTV SLO/Ksenja Tratnik

Pri New York Timesu so se odločili, da bodo svojim bralcem na spletu vsak mesec ponudili prost dostop le do določenega dela člankov, ko bodo uporabniki to mejo prekoračili, pa bodo morali za dodatne vsebine plačati. Ob tem v enem največjih in najbolj branih časopisov niso razkrili, koliko člankov bo na voljo brezplačno in koliko bo treba za posamezne članke doplačati. Prav tako še ni jasno, koliko bo stala naročnina za neomejen dostop do spletne izdaje.

Naročniki tiskane izdaje časnika bodo imeli tudi po uvedbi zaračunavanja člankov prost dostop do vseh vsebin na spletni strani New York Timesa (www.nytimes.com). Spletni New York Times ima približno 15 milijonov različnih obiskovalcev vsak mesec, na tiskano izdajo je naročenih približno 400.000 ljudi, vsak dan pa v ZDA in drugod po svetu prodajo približno 928.000 kopij časnika.

Vsebine plačljive od januarja 2011
Ogled novic na svoji spletni strani naj bi New York Times začel zaračunavati januarja leta 2011. Iz New York Timesa so sporočili, da bodo letošnje leto porabili zato, da bodo pripravili novo spletno infrastrukturo, s katero bodo lahko zaračunavali oglede člankov. Ta pa ne bo prilagojena le za osebne računalnike, spletni časopis bo namreč mogoče prebirati tudi s pomočjo telefonov.

Tudi New York Times z vse manjšo naklado
Za ukrep so se odločili, ker ima New York Times, tako kot drugi časniki in revije v ZDA in drugod po svetu, težave z upadanjem prihodkov od oglaševanja in vse manjšo naklado. Za to je poleg drugih dejavnikov krivo tudi to, da bralci vse bolj prehajajo k brezplačno dostopnim novicam na medmrežju, zato časopisne hiše iščejo nove poti za ustvarjanje prihodkov, kamor spada tudi zaračunavanje dostopa do vse bolj branih spletnih novic.

Po mnenju nekaterih analitikov lahko napoved New York Timesa zaradi ugleda časnika k podobnim odločitvam napelje tudi druge časnike, ki v dobi interneta opažajo upadanje prihodkov od oglaševanja. Strokovnjaki ob tem opozarjajo, da takšen model verjetno ne bo učinkovit pri vseh časopisih. New York Times je namreč zelo ugledna novinarska hiša, zato je marsikateri bralec pripravljen plačati za njihove vsebine.

Nekateri svoje vsebine že zaračunavajo
Med drugimi največjimi ameriškimi časopisi za neomejen dostop do svojih spletnih vsebin že zaračunavata Wall Street Journal in Newsday, o tem pa že razmišlja tudi več drugih. Njihov način se malce razlikuje od načrtov New York Timesa, saj Wall Street Journal in Newsday vnaprej določene članke ponujata zastonj, za druge pa zahtevata plačilo. Wall Street Journal je s svojo novo politiko v prvih šestih mesecih pridobil 407.000 spletnih naročnikov.