Vuvuzele so najprej nase opozorile na Pokalu konfederacij, nato pa osvojile (nogometni) svet. Foto: EPA
Vuvuzele so najprej nase opozorile na Pokalu konfederacij, nato pa osvojile (nogometni) svet. Foto: EPA
Ušesni čepki
Po vuvuzelah, ki naj bi bile nevarne za poškodbo sluhovoda, je prišel še posel številka 2: prodaja ušesnih čepkov. Foto: EPA

Kitajski časopis Global Times poroča, da je skoraj 90 odstotkov vseh vuvuzel, ki se med svetovnim nogometnim prvenstvom uporabljajo v Južnoafriški republiki, izdelanih prav na Kitajskem. Povpraševanje po tem plastičnem "glasbilu" je v zadnjem času poletelo "do neba", tako da proizvajalci komaj izdelajo in izvozijo dovolj vuvuzel.

Številke gredo v milijone
Eno izmed kitajskih podjetij, ki si mane roke zaradi velikega zaslužka z vuvuzelami, Jiying Plastic Product Corp., je sporočilo, da je samo v prvih štirih mesecih letošnjega leta prodalo več kot milijon vuvuzel - povpraševanju po njih pa ni videti konca. Večina kupcev sicer prihaja iz JAR-a.

"Načrtujemo, da jih bomo do konca svetovnega prvenstva izdelali še med 300.000 do 500.000," je dejal direktor podjetja Vu Jidžun. Njegovi delavci znajo sicer izdelati kar 37 različnih modelov vuvuzel, vsak kos pa stane dva juana - okoli 25 evrskih centov.

Uspešnica tudi na Kitajskem
Navdušenje nad vuvuzelami, ki z nadležnim zvokom in glasnostjo parajo živce gledalcem, televizijskim hišam in igralcem, ki se zaradi njih težko sporazumevajo, pa kar ne pojenja. "Od maja smo dobili naročila za 150.000 vuvuzel - a vse to le za domači trg. Še pred nekaj meseci smo vse vuvuzele, ki smo jih izdelali, takoj zapakirali in jih izvozili. Zdaj pa so za njimi 'znoreli' tudi Kitajci. Svetovnemu prvenstvu se moramo zahvaliti za odličen zaslužek, saj bomo dobiček v primerjavi z lanskim letom najverjetneje podvojili," je dodal Vu.

Po podatkih kitajske strani Huicong Plastic, ki zbira podatke o industriji plastike v državi, so samo proizvajalci v kitajski "prestolnici igrač", mestu Čengaj na jugu države, izdelali "nekaj milijonov" vuvuzel. Menda so vse tovarne tako zasute z naročili, da zaposlujejo nove delavce, stari pa morajo delati nadure.

"Pričakujemo, da si bodo ljudje tudi po koncu prvenstva v Južni Afriki še želeli imeti vuvuzele, hkrati pa jih bodo spoznale tudi druge države," so zapisali na strani.