Audi h-tron quattro prikazuje možnosti povezljivosti ter tehnologijo gorivnih celic. Foto: Audi
Audi h-tron quattro prikazuje možnosti povezljivosti ter tehnologijo gorivnih celic. Foto: Audi

Velik akcijski radij, kratki časi polnjenja, športne vozne zmogljivosti. Te tri karakteristike išče Audi pri svojih prihodnjih vozilih z alternativnimi pogoni. Na avtomobilskem salonu v Detroitu predstavlja koncept h-tron quattro , ki omogoča tudi vpogled v tehnologijo avtonomne vožnje in parkiranja.
V Ingolstadtu želijo z novim konceptom prikazati, kako velik je potencial gorivnih celic. Avto, ki ga Audi predstavlja prvič, vozi izključno na električni pogon – z vodikom kot virom energije. Za delovanje skrbi kombinacija gorivne celice z močjo do 110 kilovatov z baterijo, ki kratkotrajno omogoča dodatno moč do 100 kilovatov.

Nov zaslon na dotik
Dva elektromotorja na sprednji in zadnji osi prikazujeta evolucijsko stopnjo pogona quattro – elektrificirani quattro. Elektromotor spredaj razvije moč 90 kilovatov, zadaj pa 140 kilovatov.
Audi h-tron quattro z mesta do 100 km/h pospeši v manj kot sedmih sekundah, s polno vodikovo posodo pa je mogoče prevoziti okoli 600 kilometrov.
Pri Audiju so v koncept vgradili tehnologijo avtonomne vožnje in parkiranja, ki bo leta 2017 z naslednjo generacijo zastavonoše, modela A8, uvedena v serijsko proizvodnjo. Osrednji element je centralni krmilnik za asistenčne sisteme, ki v realnem času izračunava model okolice vozila in podatke daje na razpolago asistenčnim sistemom ter sistemom za avtonomno vožnjo in parkiranje. Slednji lahko pri parkiranju ali počasni vožnji v kolonah na avtocestah s hitrostjo do 60 km/h prevzamejo nalogo vožnje.
Premium proizvajalec vozil je salon v Detroitu izkoristil tudi za prikaz novih, še večjih zaslonov s tehnologijo zaznavnega odzivanja. Konceptni zaslon se na vsak dotik odzove tako, da to začutimo.