S pomočjo tehnologije blagega hibrida so pri Fordu litrskemu trivaljniku zmanjšali kompresijsko razmerje in nanj vgradili večji turbopolnilnik. Večjo turboluknjo so lahko nadomestili z navorom iz elektromotorja. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
S pomočjo tehnologije blagega hibrida so pri Fordu litrskemu trivaljniku zmanjšali kompresijsko razmerje in nanj vgradili večji turbopolnilnik. Večjo turboluknjo so lahko nadomestili z navorom iz elektromotorja. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Fiesta je na voljo le s klasičnim bencinskim pogonom ali kot blagi hibrid. V razredu mestnih kombilimuzin so prav mehki hibridi, ki ob električni pomoči kombinirajo učinkovite bencinske motorje zamenjava za dizelske agregate.

V Avtomobilnosti smo že konec lanskega poletja skupaj z gledalci in bralci testirali Fordove hibride. Preizkusili smo priključne, klasične in tako imenovane blage hibride.

Bralci in gledalci so bili po vožnji blagih hibridov zedinjeni, da ti v nasprotju s priključnimi in klasičnimi ne prinašajo vozniške revolucije. Vožnja torej ostaja enaka kot kot pri klasičnem bencinsko ali dizelsko gnanem avtomobilu, in to so v večini sprejeli z odobravanjem.

Blagi hibrid, ki smo ga vozili, je postregel z bencinskim trivaljnikom z 92 kilovatov moči, na voljo pa je tudi zmogljivejši s 114 kilovatov moči, gre pa za 48-voltni integrirani starter-generator, ki je z motorjem povezan z jermenom in so ga vgradili namesto konvencionalnega alternatorja. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Blagi hibrid, ki smo ga vozili, je postregel z bencinskim trivaljnikom z 92 kilovatov moči, na voljo pa je tudi zmogljivejši s 114 kilovatov moči, gre pa za 48-voltni integrirani starter-generator, ki je z motorjem povezan z jermenom in so ga vgradili namesto konvencionalnega alternatorja. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Baterija v pomoč trivaljniku

Kot še najbolj očitno prednost blage hibridne tehnologije so poudarili predvsem tiho zaganjanje motorja pri ustavitvah ob rdeči luči. Kaj sploh je blagi hibrid? Fiesta sledi trendu blage hibridizacije. Opremljena je z dodatnim elektromotorjem in 48-voltno baterijo, ki pomagata trivaljnemu bencinskemu motorju z litrom delovne prostornine.

Blaga hibridna tehnologija primerljivo fiesto podraži za 1.700 evrov, a prinaša nekaj prednosti, ki jih seveda opazimo med vožnjo. Sistem med vožnjo namreč predvideva, kdaj voznik potrebuje dodaten navor elektromotorja in tedaj baterijo prazni, oziroma kdaj je priložnost, da se baterija napolni. Ko upočasnjujemo in hkrati pritisnemo stopalki sklopke in zavore, se motor ugasne že pred samo ustavitvijo, s tem pa vozilo jadra in hrani gorivo.

Blagi hibrid zavorne energijo spreminja v elektriko, ki se shranjuje v majhno 48-voltno baterijo. Integrirani starter generator trivaljniku pomaga pri pospeševanju, energija, ki je shranjena v bateriji, pa se uporablja tudi za pogon drugih električnih sklopov v vozilu. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Blagi hibrid zavorne energijo spreminja v elektriko, ki se shranjuje v majhno 48-voltno baterijo. Integrirani starter generator trivaljniku pomaga pri pospeševanju, energija, ki je shranjena v bateriji, pa se uporablja tudi za pogon drugih električnih sklopov v vozilu. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Baterija se polni sproti

Baterija se polni s pomočjo rekuperacije električne energije ob upočasnjevanju. V praksi to občutimo kot blag pojemek, ko spustimo stopalko za plin – podobno, kot smo navajeni iz električnih vozil, le da je ta v primeru fieste precej blažji.

Baterija se polni s pomočjo rekuperacije električne energije ob upočasnjevanju. V praksi to občutimo kot blag pojemek, ko spustimo stopalko za plin – podobno, kot smo navajeni iz električnih vozil.
Bolj podrobno pa videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.