Štiri turbine bodo ob večji moči in boljši vozni dinamiki omogočile nižjo porabo plinskega olja. Foto: BMW
Štiri turbine bodo ob večji moči in boljši vozni dinamiki omogočile nižjo porabo plinskega olja. Foto: BMW

Pri BMW-ju so napovedali novi 3,0-litrski "quad turbo" dizelski motor, ki ima kar štiri turbine. Predstavili ga bodo v svoji največji limuzini serije 7, nosil pa bo oznako 750d xDrive.
BMW je svojo tehnično novost napovedal na sedmem letnem mednarodnem simpoziju o motorjih na Dunaju. V osnovi gre za dobro znani trilitrski šestvaljni dizelski motor, ki pripada družini aluminijastih motorjev z oznako "N57".
Motor, odvisno od števila turbin, razvije od 150 kilovatov moči do 280 kilovatov moči. S štirimi turbinami, s katerimi so izničili turbo luknjo, bo vrstni šestvaljnik razvil 290 kilovatov moči in kar 760 Nm navora, dosegljivega med 2.000 in 3.000 vrtljaji v minuti. Bavarci pravijo, da lahko motor razvije še več navora, toliko, da ga osemstopenjski ZF-samodejni menjalnik ne more prenesti na vsa štiri kolesa.

BMW ni prvi
BMW trdi, da bo poraba goriva pet odstotkov manjša kot pri motorju s tremi turbinami. Pospešek od 0 do 100 km/h je 4,5 sekunde. BMW sicer ni prvi, ki je uporabil tehnično rešitev s štirimi turbinami, to je v najnovejšem športnem modelu chironu predstavil že Bugatti.
Neuradno naj bi motor pozneje vgrajevali tudi v športne terence X5 in X6 in tudi v najavljeni prihajajoči SUV X7, pa tudi v prihodnjo serijo 5.