Across je enojajčni dvojček modela RAV4. Across vseeno prinaša novost. Celo leto pred RAV-4 je na slovenski trg prinesel priključno hibridni pogon. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Across je enojajčni dvojček modela RAV4. Across vseeno prinaša novost. Celo leto pred RAV-4 je na slovenski trg prinesel priključno hibridni pogon. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Across je novi Suzukijev športni terenec. In če ste ob prvih kadrih pomislili, "hej, ta mi je pa od nekje že znan", imate prav. In prav verjetno je večina od vas že ugotovila, od kod ta model že poznate.

Across je novi križanec v ponudbi Suzukija. Je pravzaprav dvojček toyote RAV4 z nekaterimi svojimi posebnostmi.

Avtomobilski dvojnik

Že na prvi pogled smo opazili, da je bližnji sorodnik Toyotinega SUV-ja, tako na zunaj z veliko zračno rešetko kot tudi v kabini, vključno z asistenčnimi sistemi in zasloni. Tako kot na zunaj je robusten občutek tudi v notranjosti, kjer imamo kakovostne materiale, morje klasičnih stikal in celo veliko v gumo oblečenih površin.

Pri Suzukiju z novincem, ki jim je manjkal v ponudbi, kjer imajo manjša vitaro in s-crossa, veliko stavijo tudi na področju elektrifikacije.

V tem avtomobilu ni veliko klasičnega Suzukija. Spomnimo, modeli te znamke slovijo po svoji lahkotnosti in igrivosti. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
V tem avtomobilu ni veliko klasičnega Suzukija. Spomnimo, modeli te znamke slovijo po svoji lahkotnosti in igrivosti. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Kljub veliki masi hiter avtomobil

Elektronski 4x4

Across je opremljen z elektronskim sistemom 4x4 E-four. Sistem vključuje samostojni motor zadaj s 40 kW moči, ki sodeluje z motorjem spredaj in zagotavlja razmerje navora spredaj-zadaj v razponu od 100-00 do 20-80. Po mnenju Suzukija so prednosti tega večja stabilnost vozila pri speljevanju na spolzkih površinah, kot je na primer sneg na cestišču, in samozavestnejše upravljanje vozila pri zavijanju na različnih voznih podlagah.

Acrossa zato poganja priključni hibridni sistem. Ključni del priključnega hibridnega sistema je sprednji elektromotor, ki zagotavlja učinkovit
navor pri nizkih hitrostih, v kombinaciji z 2,5-litrskim motorjem, ki skrbi za dinamično vožnjo pri večjih hitrostih. Elektromotor črpa energijo iz visokozmogljivostne litij-ionske baterije, ki je nameščena v podvozju vozila ter zagotavlja 134 kW največje moči in 270 Nm navora.

Across kot priključni hibrid ima skupaj z voznikom več kot dve toni, kar je približno 300 kilogramov več od primerljivega RAV4 s klasičnim hibridnim pogonom.

Masa se v zavojih občuti in dinamična vožnja zato temu avtomobilu preprosto ne pristaja. No, to pa vseeno ni čisto res pri dinamičnih pospeških, ki so zares silni. Na papirju se do 100 kilometrov na uro poženemo v šestih sekundah, v praksi pa – za avtomobil te vrste – vražje hitro.

Kljub temu pa mu še vedno najbolj ustreza umirjena – tista značilna Toyotina vožnja. In pri takšni bomo lahko zgolj na elektriko prevozili približno 60 kilometrov – seveda pri večjem delu vožnje v mestu.

Z elektromotorjem je povezan tudi poseben motor, ki deluje kot polnilnik baterije in v primeru vožnje pri večjih hitrostih nudi elektromotorju dodatno moč, ko je to potrebno. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Z elektromotorjem je povezan tudi poseben motor, ki deluje kot polnilnik baterije in v primeru vožnje pri večjih hitrostih nudi elektromotorju dodatno moč, ko je to potrebno. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Sami smo pri mešanem ciklu vožnje z izpraznjeno baterijo zaznali porabo 6,4 litra na sto prevoženih kilometrov, kar je nekako primerljivo s preostalimi priključnimi hibridi. No, pri takšni vožnji seveda ne boste mogli koristiti polnega električnega ali samodejnega preklapljanja med električnim in hibridnim načinom, ki ju aktivirate s tipkami na sredinski konzoli.

Še podrobnejšo oceno acrossa pa vam predstavljamo v videu Avtomobilnosti.