Priključno hibridni C5 aircross ponuja več kot druge različice. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Priključno hibridni C5 aircross ponuja več kot druge različice. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Ko prestavimo v način sport elektronskim možganom hibridnega sklopa, sporočimo, da želimo čim bolj odzivno delovanje obeh motorjev – bencinskega in električnega. In želimo tudi, da oba sodelujeta – torej hkrati z vso silo poganjata naš avto.

Nadpovprečno hiter družinski avto

Na voljo imamo skupno 165 kilovatov moči in 320 njutonmetrov navora, kar nas do 100 kilometrov na uro požene v manj kot 9 sekundah. V jeziku prakse to pomeni, da gre za nadpovprečno hiter družinski avto.
Za prenos moči na izključno prednji kolesni par skrbi osemstopenjski samodejni menjalnik. Pri dinamični vožnji lahko prestavljamo celo z ročicama ob volanu, sicer pa imamo tukaj tudi način B, ki enako kot pri klasičnih električnih vozilih sproži takojšen pojemek (močnejšo rekuperacijo), ko voznik spusti stopalko za pospeševanje.

Če priključnega hibrida primerjamo z dizlom, bomo zanj morali doplačati približno sedem tisočakov, kar je precej. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Če priključnega hibrida primerjamo z dizlom, bomo zanj morali doplačati približno sedem tisočakov, kar je precej. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Rešitve iz relija

Za boljšo vozno izkušnjo so pri Citroenu poskrbeli z nekaj izboljšavami podvozja. Rešitev iz relija so progresivni hidravličnimi omejevalniki, ki omogočajo boljše blaženje udarcev, Posebnost priključnega hibrida pa je za razliko od klasičnih različic še večtočkovna zadnja prema.
Tako nas je ta avto prav presenetil v zavojih. Nagibanja ni preveč in podvozje je popolnoma zadovoljivo odzivno. No, še vedno ne govorimo o športnem karakterju.

Že sedeži nimajo na primer prav nič bočne opore. Naš zaključek je, da je ta priključni hibrid popolnoma vozniško znosen in na tem področju v resnici zelo dober kompromis.

Porabo in pretok energije lahko v obliki več prikazov spremljamo na osrednjem zaslonu in zaslonu pred voznikom. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Porabo in pretok energije lahko v obliki več prikazov spremljamo na osrednjem zaslonu in zaslonu pred voznikom. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Avto je treba redno polniti

Kaj pa prinaša priključni hibrid, ko govorimo o porabljenih litrih in kilovatnih urah? Da bi bil priključno-hibridni pogon lahko smiseln, moramo najprej izpolnjevati dva pogoja.
Prvič – avto bo treba vsako noč redno polniti in drugič – naše vozniške navade v kar največji meri ne smejo presegati dnevne kilometrine, ki jo lahko prevozimo zgolj na elektriko.

13,2 kilovatne ure kapacitete baterije pomenijo, da jo lahko čez noč ali pa med službo napolnite tudi na običajni gospodinjski vtičnici. Z domačo polnilnico bo medtem šlo v približno dveh urah.
Koliko kilometrov smo prevozili z energijo v bateriji brez, da bi vklopili bencinski motor, pa izveste v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.