Mercedes-Benz GLC je prejel najvišji oceni za zaščito odraslih potnikov in otrok. Foto: Euro NCAP
Mercedes-Benz GLC je prejel najvišji oceni za zaščito odraslih potnikov in otrok. Foto: Euro NCAP

Evropski neodvisni konzorcij, specializiran za avtomobilske varnostne teste Euro NCAP, je sedmič in zadnjič letos preizkušal varnost vozil ob trkih in njihovo opremljenost z varnostnimi pomagali. Med petnajstimi vozili jih je kar enajst prejelo najvišjo oceno, v Bruslju so veliko grajo, z le dvema podeljenima zvezdicama, izrekli modelu lancia ypsilon.
Lancia ypsilon je največje razočaranje, ne le zadnjih testov Euro NCAP, ampak celotnega leta, saj zgolj dve zvezdici za varnost v letu 2015 niso podelili nobenemu drugemu vozilu. Ypsilon si je tako nizko oceno za varnost prislužila zaradi pomanjkanja asistenčnih sistemov (le 38 odstotkov točk) in slabe zaščite odraslih potnikov v primeru trka (44 odstotkov točk). Za zaščito otrok je prejela 79 odstotkov točk, za zaščito pešcev pa 64 odstotkov točk.
Zanimivo je tudi, da je zgolj tri zvezdice prejel BMW Z4, in to na račun pomanjkanja nekaterih asistenčnih sistemov, ko sta sistem za opozarjanje na nenamerno prečkanje voznega pasu brez uporabe smernega kazalca, bavarski roadster nima niti sistema AEB za opozarjanje na trčenje in samodejno zaviranje v sili, če tega voznik ne stori.
Najvišje ocene za Mercedes in Jaguar
Prav to, da ima danes že veliko novih avtomobilov vgrajen sistem AEB, ki je eden izmed pogojev za pridobitev najvišje ocene Euro NCAP, je botrovalo k temu, da si je oceno pet zvezdic prislužilo kar 11 od 15 testiranih vozil. To so BMW X1, lexus RX, mercedes-benz GLC, infiniti Q30, jaguar XE, jaguar XF, opel astra, kia sportage, kia optima, renault megane in renault talisman. Štiri zvezdice in oceno prav dobro sta si prislužila Nissanov poltovornjak navara in mini clubman.
Najvišje tri ocene za zaščito odraslih potnikov so pripadle mercedes-benzu GLC (95 odstotkov točk) ter obema jaguarjema, XE in XF, ki sta prejela 92 odstotkov točk. Nova generacija opel astre je v omenjeni kategoriji prejela 86 odstotkov točk, konkurenčni renault megane pa še dva odstotka več. V kategoriji varnosti otrok je največ točk spet prejel mercedes-benz GLC (89 odstotkov), po 87 odstotkov točk so v Bruslju namenili renaultu meganu in BMW X1, opel astra je prejela 84 odstotkov točk. V kategoriji zaščite pešcev so bili trije najbolje ocenjeni BMW Z4 in infiniti Q30 (oba 91 odstotkov točk) ter opel astra (83 odstotkov točk), renault megane je prejel 71 odstotkov točk. V kategoriji asistenčnih sistemov sta na vrhu jaguarja, XF z 82 odstotki točk, XE z odstotkom manj, tretji je infiniti Q30 z 81 odstotki točk. Opel astra je za opremljenost z asistenčnimi sistemi in njihovo delovanje prejela 75 odstotkov točk, renault megane pa štiri odstotke manj.

Video: Lancia ypsilon na Euro NCAP testu