Pri Euro NCAP-u so izpostavili dejstvo, da so varnostne tehnologije v dostavnikih v nekaterih državah standardne, v drugih pa neobvezne. Foto: Euro NCAP
Pri Euro NCAP-u so izpostavili dejstvo, da so varnostne tehnologije v dostavnikih v nekaterih državah standardne, v drugih pa neobvezne. Foto: Euro NCAP

Pri Euro NCAP-u so preizkusili varnost devetnajstih lahkih gospodarskih vozil (LGV).

Preizkusili so jih po novih merilih, ki vključujejo ocene za sisteme za preprečevanje trčenja in pomoč voznikom, kot je avtonomno zaviranje v sili (AEB), vključno s pešci in kolesarji, podporo za vzdrževanje vozila na voznem pasu in drugimi asistenčnimi sistemi, ki se v programu LGV vozil v večini primerov še niso prebili na seznam serijske opreme. Po preizkusu jih za nakup priporočajo le 14, opozarjajo pa na nerazumljive razlike med sorodnimi modeli.

Zlati, srebrni, bronasti in pomanjkljivi

Od celotne serije dostavnikov so ford transit, mercedes-benz vito in volkswagen transporter prejeli zlato oceno. Ford transit custom, mercedes-benz sprinter, opel / vauxhall vivaro, peugeot expert in VW crafter so prejeli srebrno oceno, bronasti pa so citroen jumper in jumpy, fiat ducato, iveco daily, peugeot boxer in toyota proace. Fiat Talento, opel / vauxhall movano, nissan NV400 ter renault master in trafic so bili ocenjeni kot neprimerni na račun splošnega pomanjkanja varnostne opreme.

Pri Euro NCAP-u si prizadevajo, da bodo lahka gospodarska vozila opremljena z enako serijsko varnostno opremo kot osebna vozila. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Pri Euro NCAP-u si prizadevajo, da bodo lahka gospodarska vozila opremljena z enako serijsko varnostno opremo kot osebna vozila. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

"Kar nas je najprej presenetilo, je bilo to, kako slabo so vozila v tem segmentu na splošno opremljena z varnostnimi sistemi. Tehnologija, ki je zdaj običajna za osebna vozila, je skoraj brez izjeme le na seznamu doplačil pri dostavnih vozilih," je povedal generalni sekretar Euro NCAP-u Michiel van Ratingen.

"Proizvajalci morajo začeti resneje jemati varnost tega segmenta, kupci voznega parka pa bi morali vztrajati pri izbiri varnostnih sistemov, da bi zagotovili boljšo zaščito za svoje voznike in vse udeležence v prometu. Želimo, da so dostavniki opremljeni z dobro delujočo varnostno tehnologijo, ki je v ta segment vozil vgrajena kot standarda oprema," dodaja Ratingen.