Mercedes-Benz se je kljub nenavadnemu okolju izkazal tudi skoraj dvesto metrov pod zemljo. Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz se je kljub nenavadnemu okolju izkazal tudi skoraj dvesto metrov pod zemljo. Foto: Mercedes-Benz

V rudnik kamene soli Winsford so spustili štiri serijska vozila s štirikolesnim pogonom 4matic, ki so jim zunajserijsko vgradili le dodatne žaromete, saj velik del več kot 200 kilometrov dolgih rovov ni dodatno osvetljen. V rudniku namreč že od 19. stoletja dalje kopljejo kameno sol, rezultat pa je 23 milijonov kubičnih metrov prostora brez vlage in s stalno temperaturo 14 stopinj Celzija.

Tla v rudniku, po katerih sicer vozijo le delovni stroji, so bila za avtomobile, ki jim marsikdo priznava le urbano robatost, zahteven izziv, a so ga - predvsem po zaslugi štirikolesnega pogona in vzdržljivega podvozja - uspešno premagali. Poseben izziv pa je bilo tudi spuščanje vozil v rove pod zemljo, saj so morali biti načrtovalci in izvajalci projekta precej iznajdljivi.

Čeprav je rudnik še vedno delujoč in v njem med drugim izkopljejo večino soli, namenjene posipanju britanskih cest pozimi, pa so v njem že začeli razvijati tudi druge dejavnosti. Ena izmed najpomembnejših za prihodnost rudnika je arhiviranje dokumentov. Storitev že opravljajo za nekaj večjih podjetij, pa tudi za britanski državni arhiv. Tega, ali bodo GLA-je zdaj uporabljali za prevoze rudarjev in novih uporabnikov rudnika, pa pri Mercedes-Benzu niso razkrili.