Golf GTI je že nekaj desetletij nepogrešljivi član za Volkswagen še kako pomembne modelske družine. Foto: Volkswagen
Golf GTI je že nekaj desetletij nepogrešljivi član za Volkswagen še kako pomembne modelske družine. Foto: Volkswagen

Pod žaromete na avtomobilskem salonu v Ženevi bo Volkswagen premierno postavil kar dve izvedbi golfa GTI. Po treh desetletjih tradicije bodo lahko tako kupci izbirali med krotkejšim GTI-jem in še malenkost zmogljivejšim z oznako performance.

Pri obeh bo pod motorni pokrov vgrajen bencinski štirivaljnik turbomotor TSI, ki v serijski izvedbi zmore 162 kilovatov (220 KM) moči, pri oplemeniteni performance pa 169 kilovatov (230 KM) moči. Oba dosegata največji navor 350 Nm, prvi pospeši od nič do sto kilometrov na uro v 6,5 sekunde, drugi pa v 6,4 sekunde. Za malenkost pa se razlikuje tudi hitrostna meja, prvi dosega hitrosti do 246, drugi pa 250 kilometrov na uro.

Pri izdelovalcu poudarjajo, da sta obe izvedbi opremljeni s sistemom start-stop in že izpolnjujeta izpušni standard EU 6, ki bo začel veljati leta 2014, v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom pa lahko dosegata povprečje porabe 6,0 litra na sto kilometrov in v zrak izpuhata na kilometer 139 gramov ogljikovega dioksida. Poraba je tako v primerjavi s prejšnjo generacijo golfa GTI manjša za 18 odstotkov. Z opcijskim 6-stopenjskim menjalnikom DSG pa znaša poraba GTI-jev 6,4 oziroma 6,5 litra na sto kilometrov in izpuh ogljikovega dioksida 148 oziroma 150 gramov na kilometer.