Različica spider modela scala v jubilejnem letu obuja spomine na ustanovitev družbe leta 1895. Foto: Škoda
Različica spider modela scala v jubilejnem letu obuja spomine na ustanovitev družbe leta 1895. Foto: Škoda

Gre za konceptno vozilo, ki ga ne boste mogli kupiti. Gre namreč že sedmi produkt Škodine poklicne šole, s katerim so se tokrat poklonili ustanovitvi današnjega podjetja Škoda Auto pred 125 leti. Václav Laurin in Václav Klement sta takrat svoja prva kolesa, ki sta jih razvila skupaj, prodajala pod blagovno znamko slavia.

Zdaj to ime nosi različica spider Škodinega kompaktnega modela scala, ki je bil prvič osnova za projekt Škodine akademije, ki se odvija vsako leto od leta 2014.

Václav Laurin in Václav Klement sta svoja prva kolesa začela prodajati pod imenom slavia, tako kot je ime konceptnega vozila. Foto: Škoda
Václav Laurin in Václav Klement sta svoja prva kolesa začela prodajati pod imenom slavia, tako kot je ime konceptnega vozila. Foto: Škoda

Kot dirkalnik iz leta 1957

Za navdih je služil dvovratni dirkalnik škoda 1100 OHC iz leta 1957 in kot tak predstavlja most med preteklostjo in sedanjostjo. Prednji del, vse do A-stebrov je slavia podobna serijskemu kompaktnemu modelu scala, od A-stebrička naprej pa do zadka, pa je pravi spider brez strehe, z dvojimi dolgimi vrati in integriranim zadnjim spojlerjem.

Veliko prilagoditev

Preoblikovanje scale v dvosedežni kabriolet je zahtevalo veliko spremembe, med drugim ojačitve podvozja, drugačno varjenje vrat, preoblikovanjem talnega prostora za namestitev spremenjenega izpušnega sistema. 20-palčna kolesa (50,8 centimetra) so na primer prevzeta iz modela kodiaq RS, medtem ko so si vajenci zavorni sistem izposodili pri octavii vRS.

Prostor tudi za e-skiroje

Razstavni avtomobil je pobarvan v belo kristalno modro barvo, ki je v nasprotju s črnimi detajli na stranskih pragovih, poudarjena z neonsko modrimi poudarki. Z uporabo programiranih LED-lučk pod stranskimi pragovi koncept slavia v temi sveti v barvah češke zastave: modra, rdeča in bela.

31 udeležencev Škodine poklicne šole je v 'vajeniškem modelu' združilo preteklost s sedanjostjo. Foto: Škoda
31 udeležencev Škodine poklicne šole je v 'vajeniškem modelu' združilo preteklost s sedanjostjo. Foto: Škoda

Pod motornim pokrovom je 1,5-litrski TSI motor s 110 kilovatov moči (150 KM), moč pa se na kolesa prenaša s pomočjo sedemstopenjskega menjalnika z dvojno sklopko DSG. V notranjosti sta ostala nespremenjena digitalna instrumentna plošča in infozabavni sistem, v kabino pa so vgradili dirkalne sedeže sparco s štiritočkovnim pasom, perforirano usnje z belimi kontrastnimi šivi, ne manjka pa niti zmogljiv audio sistem in prostor za prevoz dveh Škodinih e-skirojev.

Vajeniški avtomobil vsako leto

Tradicija Škodinih vajeniških avtomobilov se odvija od leta 2014 in vajencem Škodine poklicne šole v Mladi Boleslav vsako leto omogoča, da zasnujejo, razvijejo in izdelajo posebno konceptno vozilo. Vsako izmed teh konceptnih vozil ponazarja kreativnost in prizadevnost Škodinega podmladka.