Oblikovalci so navdih za novi TX5 našli v izvirnem taksiju FX4 iz leta 1958. Foto: Geely
Oblikovalci so navdih za novi TX5 našli v izvirnem taksiju FX4 iz leta 1958. Foto: Geely

Kitajski proizvajalec avtomobilov Geely je pred začetkom avtomobilskega salona v Tokiu na Japonskem objavil fotografije hibridnega modela TX5, ki bo od leta 2017 uradni taksi v Londonu.
Geely TX5 je moderna različica klasičnega črnega londonskega taksija, ki pa ga ne poganja klasični motor na notranje zgorevanje. Gre za priključni hibrid, ki bo kombiniral pogon s štirivaljnim bencinskim agregatom in elektromotorjem. Tehnične značilnosti bodo Kitajci razkrili v Tokiu.
Pogonske baterije bodo proizvedle dovolj energije, da bo omogočena tudi daljša vožnja samo na elektriko in brez izpustov v ozračje, zatrjuje proizvajalec. To bo manj obremenjujoče za ozračje v britanski prestolnici. V Londonu bodo lahko od leta 2018 po ulicah vozili le še taksiji, ki v ozračje ne izpuščajo škodljivih izpustov.
Širši ne sme biti
TX5 izpolnjuje vsa stroga merila, ki jih od taksistov za prevoz potnikov in njihove prtljage zahtevajo londonske oblasti. Udoben prevoz mora biti omogočen šestim osebam, ki so v zadnjem delu vozila obrnjene druga proti drugi. Konstrukcija taksija omogoča preprost dostop v potovalno kabino osebam na invalidskih vozičkih, zadosti tudi pogojem o obračalnem krogu.
"Vozilo je nekoliko višje in daljše kot njegovi predhodniki," je dejal vodja oblikovanja pri Geelyju Peter Horbury in dodal: "Ni pa širši, vozniki londonskih taksijev so nam dejali, da je to zelo pomembno." Obliko avtomobila so zaupali oblikovalskemu studiu iz Barcelone, kjer so navdih iskali v izvirnem londonskem taksiju FX4 iz leta 1958.
Taksije bodo izdelovali v tovarni London Taxi Company (LTC) iz Coventryja, Geely pa je v projekt vložil 340 milijonov evrov. Od skupnega vložka je bilo okoli 70 milijonov evrov vloženih v tovarno v Coventryju, kjer bodo na leto izdelali 36.000 vozil. Pozneje bodo v tovarni proizvajali sedem različnih modelov na isti platformi za različne potrebe, saj trenutno v Londonu na leto potrebujejo 3500 taksijev.