Minimalizem je Mazdi s CX-5 uspel tako dobro, da je še po štirih letih na trgu videti zelo moderno. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Minimalizem je Mazdi s CX-5 uspel tako dobro, da je še po štirih letih na trgu videti zelo moderno. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Oblika je umirjena, elegantna, brezčasna. Nekako za ljubitelje klasike. In ljubitelji klasičnega bodo pravzaprav najbolje sprejeli ta avto tudi kot celoto.

Avtomobilska moda danes narekuje hibridizacijo, digitalizacijo, zaslone na dotik, številne možnosti prilagajanja videza in voznega karakterja avtomobila.

Alternativa digitaliziranim avtomobilom

Ampak v nosu našega testnega avtomobila še vedno ropoče, no pravzaprav bolj tiho šepeče, klasičen turbodizel. CX-5 ima še vedno povsem klasične merilnike in zelo klasično armaturo. In nimamo možnosti izbiranja med različnimi voznimi programi. Celo osrednjega zaslona ne moremo upravljati na dotik.

Mazda po drugi strani še ni naklonjena popolni digitalizaciji. Merilniki so delno analogni, kar je danes že nekoliko nenavadno, multimedije pa ne ponuja navodil za uporabo v slovenskem jeziku. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Mazda po drugi strani še ni naklonjena popolni digitalizaciji. Merilniki so delno analogni, kar je danes že nekoliko nenavadno, multimedije pa ne ponuja navodil za uporabo v slovenskem jeziku. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

CX-5 se pelje povsem udobno. Tako prepričljivo udobno, da voznika sprosti kot kakšna - klasika. Hvalimo materiale, ki so pomemben razlog za dobro počutje v potniški kabini. Veliko je mehkih površin in še posebej so nas prepričala vsa stikala in gumbi, ki delujejo zares kakovostno. In ti gumbi so v današnji poplavi površin na dotik pri novih vozilih prav dobrodošli.

Uporaben potovalnik

In dobrodošlo je tudi, da lahko osrednji zaslon zdaj povežemo s sistemoma Apple CarPlay in Android Auto. Ampak ravno pri uporabi teh funkcij se upravljanje zgolj s tem vrtljivim gumbom izkaže za razmeroma nerodnega, saj sta sistema povsem prilagojena za upravljanje na dotik. No, tega Mazda za zdaj ne ponuja.

Prepriča predvsem zaznavna kakovost. Poceni plastiko boste iskali zaman. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Prepriča predvsem zaznavna kakovost. Poceni plastiko boste iskali zaman. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

V bran Mazdi - zaslon je tako lahko postavljen nekoliko višje in bolj umaknjeno proti vetrobranskemu steklu. Tako pa zahteva manj preusmerjanja pozornosti s ceste.

Tudi zadaj se dobro sedi z dovolj prostora tudi za udobno vožnjo višjeraslih oseb. In prepričljiv je tudi prtljažnik. Poleg prostornosti velja pohvaliti tudi preprosto rešitev dviganja police pri odpiranju prtljažnih vrat.

Še več o mazdi CX-5, ki smo jo preizkusili v kombinaciji z 2,2 litrskim turbodizelskim štirivaljnikom s 110 kilovatov moči in šeststopenjskim ročnim menjalnikom, pa v video prispevku iz oddaje Avtomobilnost.