Zaviranje na električnem skiroju je še posebej pri večjih hitrostih in podlagah s slabšim oprijemom zahtevno opravilo, ki vključuje dobro oceno potrebne razdalje ustavljanja, telesno gibčnost, občutek za učinkovito progresivno zaviranje na obeh zavorah in pogled usmerjen v smeri vožnje z možnostjo iskanja rešitve, če se do ovire ne bomo mogli ustaviti. Foto: BoBo
Zaviranje na električnem skiroju je še posebej pri večjih hitrostih in podlagah s slabšim oprijemom zahtevno opravilo, ki vključuje dobro oceno potrebne razdalje ustavljanja, telesno gibčnost, občutek za učinkovito progresivno zaviranje na obeh zavorah in pogled usmerjen v smeri vožnje z možnostjo iskanja rešitve, če se do ovire ne bomo mogli ustaviti. Foto: BoBo

Riddle: ID: dxdDdLpy

Pred vami je najbolj Avtomobilnostni kviz v Sloveniji! Vsak teden bomo za vas pripravili eno zanimivo vprašanje, s katerim bomo na preskus postavili vaše znanje o avtomobilih, prometu in mobilnosti nasploh. Namen kviza je razkrivati številne neznane zgodbe, ki so zaznamovale avtomobilsko zgodovino in prometno mobilnostjo. Na zastavljeno vprašanje vam ponujamo tri rešitve, vi pa izberite pravo. Čez teden dni bomo razkrili pravilni odgovor in osvetlili ozadje zgodbe.

Namig k vprašanju

S tokratnim vprašanjem se bomo zelo približali vprašanju iz enega od preteklih kvizov, v katerem smo vas vprašali, kdo se ustavi prej, avto ali motor? A pozor, podobnost je le navidezna in nas ne sme zavesti. Tudi tokrat smo na dveh kolesih in tudi tokrat, kot vselej, je ustavljanje sestavljeno iz dveh delov, zaznave situacije in odziva nanjo. Prvi del predstavlja reakcijski čas, v katerem prevozimo tako imenovano reakcijsko pot. V tej še ne zaviramo, premikamo se naprej z nezmanjšano hitrostjo, smo pa zaznali situacijo, ki je sprožila razmislek in impulz kaj zdaj. Po odločitvi nastopi drugi del, ko začnemo dejansko zavirati.

To pa nas pripelje do seštevka obeh, reakcijske in zavorne poti in torej do skupne poti ustavljanja ter do našega tokratnega vprašanja, koliko voznikov e-skiroja pravilno zavira? Do rezultata smo prišli ob pomoči Zavarovalnice Triglav in njihovega simulatorja vožnje z e-skirojem, ki med drugim beleži tudi to, ali je voznik v določeni inscenirani virtualni vozniški situaciji zaviral, na koliko zavor in tudi s kakšno močjo na prednjo in s kakšno na zadnjo?