EQA je najmanjši električni model, ki ga za zdaj načrtujejo pri Mercedesu. Vsi manjši električni modeli koncerna bodo nosili drugačno značko. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
EQA je najmanjši električni model, ki ga za zdaj načrtujejo pri Mercedesu. Vsi manjši električni modeli koncerna bodo nosili drugačno značko. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Mercedes je napovedal 100-odstotno usmeritev v elektrifikacijo svojih modelov. Do cilja ga bodo v prodajnem smislu še vedno vodile klasične različice modelov z motorji z notranjim zgorevanjem, ki so tudi nadgrajene z elektrificiranimi sistemi za manjše emisije in manjšo porabo goriva.

Začnimo pri električni novosti, SUV EQA, ki je uradno zapeljal na slovenske ceste. Temelji na klasičnem SUV GLA. To ima svoje prednosti pri optimizaciji proizvodnje, a pri EQA-ju v primerjavi z GLA-jem na ta račun izgubimo tudi približno 100 litrov prostora po globini prtljažnika, zadaj pa je zaradi višjega poda manj prostora, da bi stopala potisnili pod prednji sedež.

Tako kot v razredu S so tudi v razredu C po novem na voljo izvrstni matrični žarometi, ki so stokrat natančnejši od matričnih žarometov pretekle generacije. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Tako kot v razredu S so tudi v razredu C po novem na voljo izvrstni matrični žarometi, ki so stokrat natančnejši od matričnih žarometov pretekle generacije. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Sicer pa je notranjost zelo podobna kot pri modelu GLA. Razlika je predvsem v pametni tehnologiji, ki povečuje preprostost vožnje električnega vozila. Med drugim moramo omeniti pametno navigacijo, ki glede na številne različne podatke samodejno prilagaja pot skupaj s postanki za polnjenje.

Polna baterija kapacitete 66,5 kWh EQA omogoča potovanja z dosegom do 486 km (cikel NEDC) oziroma 426 km (cikel WLTP). Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Polna baterija kapacitete 66,5 kWh EQA omogoča potovanja z dosegom do 486 km (cikel NEDC) oziroma 426 km (cikel WLTP). Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

C s tehnologijo razreda S

Druga novost na slovenskih cestah pa je novi razred C, ki ponuja številne najnaprednejše tehnologije znamke, ki jih vedno kot prvi ponudi njegov večji brat z oznako S. Za pogon bodo še naprej skrbeli bencinski in dizelski motorji, ki so vsi opremljeni z 48-voltno blago hibridno tehnologijo. Največje novosti so v kabini in pod motornim pokrovom. Po admiralski ladji, razred S, je na primer povzeta notranjost z novim vertikalno postavljenim zaslonom. In ta zaslon odslej zna tudi slovensko, ker gre za sistem MBUX nove generacije.

Za nameček pa bodo na voljo tudi bencinski in dizelski priključni hibridi, ki bodo po zaslugi velike baterije z enim polnjenjem lahko prevozili tudi do 100 kilometrov na elektriko.
Oba novinca na naših cestah lahko natančneje spoznate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.