Za razvoj samovožnje se sklepajo številna partnerstva, a le nekaj igralcev bo na koncu od tega imelo korist. Foto: BMW
Za razvoj samovožnje se sklepajo številna partnerstva, a le nekaj igralcev bo na koncu od tega imelo korist. Foto: BMW

Svetovalno podjetje AlixPartners LLP v novi študiji ugotavlja, da trenutno več kot 50 velikih igralcev vlaga milijarde dolarjev v razvoj sistemov za avtonomno vožnjo, pri čemer bodo na koncu uspešni le trije ali štirje. Ob tem bodo napačno vložene milijarde šle v nič.

Uveljavljeni avtomobilski proizvajalci morajo tekmovati z giganti, kot sta Googlov Alphabet in Apple, ki imajo globlje žepe in lahko namenijo več sredstev za razvoj samovoznih avtomobilov. Številni proizvajalci, od General Motorsa do Daimlerja in Volva, obljubljajo, da bodo postavili samovozne avtomobile na cesto v naslednjih štirih letih. Podjetja tekmujejo za to, da bi bila prva in bi postavila standarde na področju samovoznih avtomobilov, podobno kot je Tesla postalo glavno ime za električne avtomobile.

Tisti, ki v tekmi ne bodo uspešni, zlasti uveljavljeni avtomobilski proizvajalci, ne bodo propadli, toda bodo kljub velikim vložkom najverjetneje morali tehnologijo kupovati od zmagovalcev. Tisti, ki bo prvi ustvaril samovozno tehnologijo, bo imel veliko prednost.

Samo lani je bilo na področju razvoja samovoznih, povezanih in električnih avtomobilov sklenjenih 195 partnerstev. Od tega je kar 200 igralcev prišlo iz neavtomobilskih panog, številni iz Silicijeve doline.

Kdo bo zmagal?
Ta hip je nemogoče napovedati zmagovalce, saj se bodo razmerja moči v naslednjih osmih letih s prihodom samovoznih avtomobilov ter uveljavitvijo električnih močno spremenila. Pri podjetju AlixPartner LLP ocenjujejo, da bo do leta 2025 cena proizvodnje samovoznih avtomobilov padla za 78 odstotkov, cene električnih vozil pa se bodo izenačile s cenami klasičnih avtomobilov z motorjem na notranje zgorevanje.

Podpredsednik uprave omenjenega svetovalnega podjetja, John Hoffecker, meni, da se bodo razmerja moči čez noč spremenila. Le peščici proizvajalcev bo s samovožnjo uspelo. Zato bo kar 90 odstotkov milijardnih vložkov dobesedno izgubljenih.