Električni coupé crossover za novo ero so pri Nissanu napovedali svoj novi električni model, poimenovan ariya, ki bo na voljo tako s pogonom na dve kot štiri kolesa. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Električni coupé crossover za novo ero so pri Nissanu napovedali svoj novi električni model, poimenovan ariya, ki bo na voljo tako s pogonom na dve kot štiri kolesa. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Za kratek čas se je med potovanjem po Evropi pri nas na Dolenjskem ustavila Nissanova karavana z novim qashqaiem in ariyo.

V tretji generaciji je qashqai, ki velja za Nissanov ključni model, še bolj šik, bolj moderen, ampak, o tovrstnih občutkih bomo poročali na začetku prihajajočega poletja, ko ga bomo lahko peljali.

V središču e-power

Na dogodku smo se v Avtomobilnosti posvetili glavni pogonski novosti. Aashqaia so seveda elektrificirali. Dobil je dva motorja, bencinskega in električnega, tako kot vsi novi avtomobili. A qashqai e-power ni hibrid, njegova kolesa namreč ves čas poganja samo en motor. Ideja sicer ni nova, a izvedba je bistveno bolj brezkompromisna, kot smo jo poznali doslej.

Bistvo nove generacije vozila qashqai je konstrukcijska osnovi CMF-C, ki je omogočila integracijo inovacij in novih tehnologij. Foto: Nissan
Bistvo nove generacije vozila qashqai je konstrukcijska osnovi CMF-C, ki je omogočila integracijo inovacij in novih tehnologij. Foto: Nissan

Električne nissane bomo polnili na bencinskih črpalkah.
Inženirji pogonskega sklopa e-power so električni del povzeli po električnem leafu, ki pa so mu dodali majhen bencinski motor in generator, ki po potrebi polnita baterijo, iz katere se napaja elektromotor.

Podatkov o porabi bencina pri qashqaiu s pogonom e-power Nissan še ni postregel, lahko pa komentiramo, da je povečava generatorja na 1,5 litra kar pomembna. Na Japonskem imajo recimo e-power s samo 1,2-litrskim motorjem. Foto: Nissan
Podatkov o porabi bencina pri qashqaiu s pogonom e-power Nissan še ni postregel, lahko pa komentiramo, da je povečava generatorja na 1,5 litra kar pomembna. Na Japonskem imajo recimo e-power s samo 1,2-litrskim motorjem. Foto: Nissan

Ariya prihaja pozneje

E-power je torej serijski hibrid oziroma električni pogon s podaljševalnikom dosega, saj kolesa v vsakem primeru poganja elektromotor, bencinski pa je namenjen le polnjenju baterije, ko je ta v spodnjem območju kapacitete ali pa ko avtomobil vozi z veliko hitrostjo. Ker bencinski motor le polni baterijo, lahko vedno deluje v optimalnem območju vrtljajev, zato porabi minimalno količino goriva in pripomore tako h gospodarni vožnji kot tudi k manjšim izpustom škodljivih snovi.

Na ariyo bomo Slovenci morali čakati še slabo leto, prihodnjo pomlad pride k nam.

Še bolj podrobno o sistemu w-power in o električni novosti, ki prihaja, pa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.