Sistem v qashqaiju sestavljata zmogljiva baterija in pogonski sklop, ki združuje bencinski motor s spremenljivim kompresijskim razmerjem, električni generator, inverter in elektromotor z močjo 140 kW, ki ima podobno velikost in moč kot tisti v Nissanovih električnih vozilih. Foto: Nissan
Sistem v qashqaiju sestavljata zmogljiva baterija in pogonski sklop, ki združuje bencinski motor s spremenljivim kompresijskim razmerjem, električni generator, inverter in elektromotor z močjo 140 kW, ki ima podobno velikost in moč kot tisti v Nissanovih električnih vozilih. Foto: Nissan

Qashqai je najpomembnejši volumenskih modelov Nissana v Evropi. Japonci so ta revolucionarni avtomobil ponudili leta 2007, od takrat naprej pa priljubljenost športnih terencev le še strmo raste.

Nissan je do danes prodal tri milijone vozil modela qashqai, a je vseeno danes pred njim težja naloga kot kdaj koli, saj so na trgu številni evropski, azijski in ameriški tekmeci.

Večji, lažji, naprednejši

Nova generacija temelji na povsem novi platformi CMF-C zveze Renault-Nissan-Mitsubishi, ki je omogočila vgradnjo novih pogonov in tehnologij. Qashqai je večji, v kabini in prtljažniku prostorneši in tudi lažji.

Podobno kot 100-odstotno električni model leaf je tudi novi qashqai e-power deležen možnosti vožnje
Podobno kot 100-odstotno električni model leaf je tudi novi qashqai e-power deležen možnosti vožnje "z eno samo stopalko", ki je poimenovana kot način e-pedal. Voznik lahko spelje, pospešuje in upočasnjuje z rabo samo stopalke za plin, s čimer lahko obvlada do 90 odstotkov voznih okoliščin. Foto: Nissan

Ponaša se z novimi LED-žarometi, spredaj projicirata svetlejši, daljši in širši svetlobni snop, čigar oblika pa se ustrezno spreminja, da ne bi zaslepil nasproti vozečih udeležencev v prometu. Prvič lahko kolesa merijo do 20 palcev ( premer 50,8 centimetrov).

Kabina je digitalizirana. Večji, 22,86-centimetrski (9-palčni) zaslon je okno, ki vodi do navigacije, zabavnih funkcij in nastavitev avtomobila, nov pa je tudi popolnoma elektronski večfunkcijski zaslon TFT velike ločljivosti z diagonalo 31,24 cm (12,3 palca), ki ponuja niz prilagodljivih postavitev za prikaz navigacije, zabavnih funkcij, obvestil o prometu ali delovanju avtomobila, ki se izbirajo z novim gumbom na dotik na volanu. Nov je tudi projekcijski zaslon (HUD – Head-Up Display) z diagonalo 27,43 cm (10,8 palca), ki po trditvah proizvajalca ponuja največjo površino prikaza v segmentu.

Sistem propilot je zmožen skrbeti za pospeševanje in zaviranje v okviru enega voznega pasu avtoceste. Foto: Nissan
Sistem propilot je zmožen skrbeti za pospeševanje in zaviranje v okviru enega voznega pasu avtoceste. Foto: Nissan

Inovativni električni pogon

Dizelskega motorja ni več, sta pa zato na voljo dva bencinska motorja, vsak je opremljen z blagimi hibridnimi sistemi. Velika novost je pogon e-power, ki je v Evropi na voljo sploh prvič. Gre za obliko hibridnega pogona, ki je izjemno priljubljena na Japonskem, kjer Nissan zdaj s tem pogonom proda 75 odstotkov svojih modelov. Za evropski trg pa je proizvajalec pogon prilagodil pričakovanjem evropskih kupcev.

Nissanovi razvijalci so 1,2-litrski bencinski motor, ki ga uporabljajo na Japonskem, zamenjali z močnejšim 1,5-litrskim bencinskim motorjem. Ta motor z notranjim zgorevanjem trajno napolni veliko baterijo za elektromotor. Pogonski motor je elektromotor, ki ima moč 140 kilovatov (190 KM), motor z notranjim zgorevanjem pa se uporablja izključno za polnjenje akumulatorja. Hkrati elektromotor zagotavlja zelo dinamično vožnjo, z navorom 330 Nm.