Ford mustang mach 1 ima 5,0-litrski motor V8 s 338 kW (460 KM) in je zelo hiter in glasen. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Ford mustang mach 1 ima 5,0-litrski motor V8 s 338 kW (460 KM) in je zelo hiter in glasen. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Oblikovnih novosti mustang mach 1 ne prinaša, prinaša pa eno pomembno novost, ki pravzaprav to ni.

Oprema mach 1 prinaša posebno unikatnost, ki se kaže v maski s črnim logotipom, drugačnima zadnjim odbijačem in spojlerjem ter oranžnih črtah na boku in pokrovu motorja, v oranžno obarvanih zavornih čeljustih, posebnih platiščih in posebni barvi, ki se ji po ameriško reče fighter jet grey. Oranžne črte oziroma oranžno kombinacijo najdemo tudi v notranjosti.

V primerjavi s klasičnim mustangom so inženirji dodatno izboljšali lastnosti pri vožnji skozi ovinke in stabilnost pri velikih hitrostih. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
V primerjavi s klasičnim mustangom so inženirji dodatno izboljšali lastnosti pri vožnji skozi ovinke in stabilnost pri velikih hitrostih. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Mustang mach 1 je v prvi vrsti namenjen vozniku. Pred njim je kraljestvo avtomobilizma v obliki različnih nastavitev. Najprej si lahko nastavite, kakšen bo pogled na merilnike. Potem si nastavite vozni program, odzivnost oziroma trdoto sukanja volanskega obroča in pa glasnost izpušnega sistema. In za vse tiste, ki vam glas osemvaljnega bencinskega motorja ni všeč – ta mustang lahko tudi šepeta.

To je najzmogljivejši mustang med vsemi, ki so doslej prispeli v Evropo. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
To je najzmogljivejši mustang med vsemi, ki so doslej prispeli v Evropo. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Avto, ki se vozi z glavo

Bistvo mustanga mach 1 je osemvaljnik. Najvišjo dovoljeno omejitev v Sloveniji tae mustang doseže v približno petih sekundah, saj 100 km/h z mirovanja doseže v dobrih štirih sekundah. A bolj kot pospeševanje z mesta navdušijo desetstopenjski menjalnik, 556 Nm navora in 338 kW. Moči je dovolj, da se pri kateri koli hitrosti motor odzove ekspresno hitro.

Včasih celo prehitro, zato je ta avtomobil treba voziti z glavo. Moč motorja se namreč prenaša na zadnji kolesni par, in če podlaga ni prava, je zadek hitrejši od nosa.

Podrobneje lahko ta posebni avtomobil spoznate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost. Skušali smo vam pričarati tudi čim bolj pristen občutek zvoka tega osemvaljnika.