Robotsko polnilno postajo, ki jo je po meri izdelala Univerza v Dortmundu v Nemčiji, bi lahko v prihodnosti namestili na parkirna mesta za invalide, parkirišča ali zasebne hiše. Foto: Ford
Robotsko polnilno postajo, ki jo je po meri izdelala Univerza v Dortmundu v Nemčiji, bi lahko v prihodnosti namestili na parkirna mesta za invalide, parkirišča ali zasebne hiše. Foto: Ford

Raziskava je namreč pokazala, da bi 61 odstotkov voznikov s posebnimi potrebami razmišljalo o nakupu električnega vozila le, če bi bilo polnjenje dostopnejše. Ford zato raziskuje tudi rešitve za robotsko polnjenje v kombinaciji z avtomatiziranim parkiranjem, kot so ga predstavili na lanskem salonu IAA v Münchnu.

Ford je zdaj razvil prototip robotske polnilne postaje, ki jo vozniki upravljajo prek pametnega telefona v svojem električnem vozilu. Tehnologija bi lahko voznikom s posebnimi potrebami omogočila, da med polnjenjem ostanejo v avtomobilu ali pa ga zapustijo, vse delo pa opravi robot. Vozniki s posebnimi potrebami so preprostost polnjenja že opredelili kot ključni dejavnik pri nakupu električnih vozil.

V prihodnosti bi lahko postopek postal popolnoma avtomatiziran, z minimalnim sodelovanjem voznika ali pa povsem brez njega. Voznik bi preprosto poslal vozilo na polnilno postajo, infrastruktura pa bi poskrbela, da bi vozilo samostojno prispelo do cilja in se z njega vrnilo. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
V prihodnosti bi lahko postopek postal popolnoma avtomatiziran, z minimalnim sodelovanjem voznika ali pa povsem brez njega. Voznik bi preprosto poslal vozilo na polnilno postajo, infrastruktura pa bi poskrbela, da bi vozilo samostojno prispelo do cilja in se z njega vrnilo. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Iz laboratorija na ceste

Ford preizkuša robotsko polnilno postajo v okviru raziskovalnega projekta za razvoj rešitev za prostoročno polnjenje električnih vozil in popolnoma samodejno polnjenje avtonomnih vozil.

Po začetnem laboratorijskem testiranju raziskovalci zdaj robotsko polnilno postajo preizkušajo v dejanskih razmerah. Ko se aktivira, se pokrov postaje odpre in polnilna roka se s pomočjo majhne kamere iztegne proti priključni vtičnici. Pri preizkusu so lahko vozniki stanje polnjenja spremljali prek aplikacije FordPass.3 Po polnjenju se roka umakne nazaj na svoje mesto.