Varnost kvadriciklov je katastrofalna, so ocenili pri Euro NCAP-u, kjer jih skrbi dejstvo, da za tovrstna vozila voznik ne potrebuje vozniškega dovoljenja za osebno vozilo, v številnih državah pa jih lahko upravljajo mladoletne osebe. Foto: Euro NCAP
Varnost kvadriciklov je katastrofalna, so ocenili pri Euro NCAP-u, kjer jih skrbi dejstvo, da za tovrstna vozila voznik ne potrebuje vozniškega dovoljenja za osebno vozilo, v številnih državah pa jih lahko upravljajo mladoletne osebe. Foto: Euro NCAP

Mini Toyotin avtomobil IQ je na testih varnosti Euro NCAP-a, prirejenih za težje štirikolesnike, prejel maksimalno oceno za varnost, pet zvezdic. Le dva štirikolesnika od osmih testiranih sta na enakih testih prejela dve zvezdici za varnost, vsi drugi so prejeli negativno oceno.

Pri evropskem konzorciju Euro NCAP so po letu 2014 spet testirali varnost težkih štirikolesnikov, vozil, ki jih uvrščajo med motocikle in klasične avtomobile, saj imajo streho, volan in po navadi dva sedeža. Na prvem testu je izmed štirih testiranih modelov odstopal le električni renault twizy, ki je imel edini vgrajeno zračno blazino, zato je bila glava pri trku dobro zaščitena. Twizy je prejel dve zvezdici za varnost, preostali trije modeli pa le eno.
Slabe ocene kljub milejšim testom
Zdaj so pri Euro NCAP-u pod drobnogled spet vzeli štiri težke štirikolesnike in za nameček nekoliko omilili test, saj so trke od spredaj in s strani testirali pri hitrostih 50 km/h, kar je 13 km/h manj kot na prvih testih pred dvema letoma. Testirali so modele Aixam crossover GTR, Bajaj qute, Chatenet CH30 in Microcar M.GO family.
Le microcar M.GO family ponuja možnost vgradnje zračne blazine, ki pa med trkom ni mogla preprečiti udarca z glavo ob volan. Zaradi krhke konstrukcije štirikolesnikov so se potrgali varnostni pasovi, ponekod celo sedeži. Povsod so s testiranimi lutkami zaznali težke poškodbe glave in drugih delov telesa. Zaradi katastrofalnih rezultatov so pri Euro NCAP-u proizvajalce štirikolesnikov pozvali, naj izboljšajo karoserijsko trdnost vozil in njihovo varnost. Skrb vzbuja tudi to, da se proizvajalci tovrstnih vozil v zadnjem času posvečajo predvsem izboljševanju oblikovanja, da bi s svojo privlačnostjo vplivali na prodajo vozil, manj pa na njihovo varnost.
Šef Euro NCAP-a Michiel van Ratingen je dejal, da ga žalosti, da štirikolesniki še vedno ne zagotavljajo vsaj osnovne varnosti in sistemov, ki so na voljo v najmanjših osebnih vozilih, kot je toyota IQ, ki je na testu v povsem enakih pogojih brez težav prejela maksimalno oceno za varnost.

Aixam crossover GTR

Bajaj qute

Chatenet CH30

Microcar M.GO family