Nemci bodo začeli testirati vozila z avtopiloti v realnem prometu. Popolnoma avtonomna vožnja bo na testnih odsekih dovoljena že letos. Foto: Bosch
Nemci bodo začeli testirati vozila z avtopiloti v realnem prometu. Popolnoma avtonomna vožnja bo na testnih odsekih dovoljena že letos. Foto: Bosch

Prihod avtonomnih vozil je vse bliže. Največja ovira je birokracija. Nemci so že pripravili in razkrili načrte za prilagoditev zakonodaje, ki bo omogočala vozilom s sistemom za samodejno vožnjo testiranje na nekaterih odsekih glavne avtoceste A9.
Avtocesta A9 povezuje glavno mesto Nemčije Berlin z glavnim mestom Bavarske Münchnom, ki je tudi dom premium proizvajalca vozil BMW. Ta že nekaj časa testira samodejno tehnologijo v vozilih.
Tiskovni predstavnik na nemškem ministrstvu za promet Ingo Strater je že potrdil, da bodo dele avtocestnih odsekov opremili s tehnologijo, ki bo proizvajalcem vozil v pomoč pri razvoju samovozečih vozil.
Namestili bodo senzorje, merilne naprave ...
"Nemška avtomobilska industrija je prepoznala, da je samodejna vožnja vse pomembnejša," pravi Strater in dodaja: "Želimo in bomo projekt podprli."
Nemška vlada bo projekt podrla tako, da bo tehnologijo na avtocesti nadgradila, da bo omogočala medsebojno komunikacijo med vozili in komunikacijo vozil z infrastrukturo. To pomeni vgradnjo številnih senzorjev, merilnih sistemov in drugih tehnologij, s končnim ciljem zmanjšanja prometnih zastojev in večje varnosti na avtocestah.
Samodejna vožnja bo izključila "človeški faktor", ki je pogost vzrok prometnih nesreč. Strokovnjaki so prepričani, da bodo z uvedbo sistemov, ki bodo prevzeli nadzor nad vozili, zmanjšali število prometnih nesreč, s tem pa tudi število poškodovanih udeležencev in umrlih v prometnih nesrečah.
Avtomobilska industrija je že pripravljena
Nemški avtomobilski proizvajalci so na Sejmu zabavne elektronike v Las Vegasu nakazali, da je razvoj samodejne vožnje že zelo daleč. Audijev konceptni model A7, opremljen s tehnologijo avtopilota, je sam vozil iz Silicijeve doline do Las Vegasa, Mercedes pa je predstavil koncept F 015. Avtomobil s pogonom na gorivne celice s pomočjo senzorjev in kamer vozi sam, z lasersko tehnologijo pa ima nadzor nad okolico vozila. S pomočjo LED-luči in znakov je zmožen komunikacije z drugimi vozili in vozniki ter pešci, ki jih opozarja na svojo bližino. Luči svetijo belo, ko vozilo vozi voznik, in modro, ko ima vozilo vključen avtopilot.
Tudi BMW investira v razvoj tehnologije za samodejno vožnjo, tako je v Las Vegasu predstavil sistem, vgrajen v električni i3, ki omogoča, da avtomobila brez voznika v parkirni hiši najde prazen parkirni prostor in tudi sam parkira. Avtomobile, ki bodo znali voziti sami, razvijajo tudi pri Googlu. Internetni velikan prihod prvih vozil v prodajne salone napoveduje v naslednjih petih letih.