Pri Toyoti se ne strinjajo s trditvami, da je edina smer prihodnosti avtomobilskih pogonov razvoj baterijskih električnih vozil. Pravijo, da bomo v prihodnosti vozili s pomočjo različnih vrst pogonov. Foto: Toyota
Pri Toyoti se ne strinjajo s trditvami, da je edina smer prihodnosti avtomobilskih pogonov razvoj baterijskih električnih vozil. Pravijo, da bomo v prihodnosti vozili s pomočjo različnih vrst pogonov. Foto: Toyota

Konec preteklega leta je družba Volkswagen razložila svojo strategijo, ki pravi, da bodo vse sile vperili v baterijska električna vozila, ne pa tudi v gorivne celice. Njihova trditev temelji na znanem dejstvu, da so skupni izkoristki pri gorivnih celicah bistveno nižji kot pri baterijah.

V Avtomobilnosti pa smo poklicali v Bruselj, na evropski sedež Toyote, kjer imajo bogate izkušnje z vodikovimi avtomobili in poklepetali s Toyotinim prvim človekom za tehnologije gorivnih celic v Evropi Thiebaltom Paquetom.
Toyota je sicer že leta 1992 začela razvijati vozila na gorivne celice, leta 2014 pa je uspešno predstavila prvo generacijo modela mirai, ki je temeljil na dolgoletnih izkušnjah s področja hibridnih tehnologij.
Toyota danes ni sama v tem videnju, naj omenimo samo Mercedes-Benz, pa Hyundai in Kio, in celo sam veliki Volkswagen še zelo močno verjame v gorivne celice.

Pri Toyoti razvijajo hibride, priključne hibride, stoodstotno električna vozila in tehnologijo gorivnih celic. In stvar postane zelo zanimiva, ko prenehamo govoriti le o osebnih avtomobilih. Vodik je velika priložnost predvsem za težka vozila, kot so tovornjaki in avtobusi. Foto: Toyota
Pri Toyoti razvijajo hibride, priključne hibride, stoodstotno električna vozila in tehnologijo gorivnih celic. In stvar postane zelo zanimiva, ko prenehamo govoriti le o osebnih avtomobilih. Vodik je velika priložnost predvsem za težka vozila, kot so tovornjaki in avtobusi. Foto: Toyota

Zakaj gorivne celice?

Pri Toyoti so nam pojasnili, da so vsestranske. Je pa tudi res, da jih spremljajo izgube, težav oziroma izzivov je več kot preveč.

Da so subvencije za nakup vozil sicer pomembne, a ne rešujejo osnovnega problema, je pri gorivnih celicah še toliko bolj pred očmi. Kakor koli, ta hip se Toyotina strategija z gorivnimi celicami kaže v obliki modela mirai, ki pa je seveda šele začetek. Mirai ima v drugi generaciji izdatno posodobljen sistem gorivnih celic, v celotno enačbo pa so pri Toyoti vključili pametne rešitve in izboljšano aerodinamiko. Zato mirai ponuja okoli 650 kilometrov dosega, pri čemer so edine emisije kapljice vode.

Mirai v drugi generaciji ponuja okoli 650 kilometrov dosega, pri čemer so edine emisije kapljice vode. Foto: Toyota
Mirai v drugi generaciji ponuja okoli 650 kilometrov dosega, pri čemer so edine emisije kapljice vode. Foto: Toyota

Pri Toyoti, kjer pospešeno razvijajo tudi baterijska vozila, so prepričani, da bo trg potreboval tudi druge tehnologije na področjih, kjer baterije ne bodo dovolj učinkovite. Navajajo avtobuse in tovornjake. Za mestni avtobus, ki vozi na krajših razdaljah, bo morda povsem primerna tehnologija z baterijami, za daljše poti pa bo treba najti drugo tehnologijo, ki ne bo motor na notranje zgorevanje, in v tem primeru je vodik primernejši.

V prispevku v oddaji Avtomobilnost lahko podrobneje spoznate tehnologijo gorivnih celic, ki je primerna za dolga potovanja.