Krepko nadpovprečen je RAV4 Plug-in, ko se govori o njegovih zmogljivostih. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Krepko nadpovprečen je RAV4 Plug-in, ko se govori o njegovih zmogljivostih. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

RAV4 je luč sveta ugledal leta 1994 na ženevskem avtomobilskem salonu. S svojo podobo, ki je bila za takratne čase vse prej kot običajna, je svet takoj razdelil na dva pola – za in proti.

A RAV4, katerega ime je pravzaprav kratica Recreational Active Vehicle ali preprosto aktivni avtomobil za rekreacijo, je do danes osvojil že več kot 10 milijonov kupcev. Če je bil pred dobrimi tridesetimi leti, ko se je pravzaprav rodila njegova študija med prvimi z obliko križanca, je bil pred petimi leti med prvimi s hibridnim pogonom v segmentu, zdaj pa so Japonci stopili še korak dlje – RAV4 je na voljo tudi kot priključni hibrid! In vse, kar lahko za začetek rečemo, je le – končno!

Na videz popolnoma običajen RAV4

Očitnih razlik v primerjavi z običajnimi različicami ni. Je le nekaj dodatkov na prednjem delu avtomobila in maski, ki pa bolj merijo na športni značaj priključno-hibridnega RAV4. Zares unikaten je tako le precej velik pokrov, ki skriva vtičnico za priklop polnilnega kabla.
Bistvo je vozniška izkušnja. Sistemska moč dveh elektromotorjev in bencinskega motorja je 225 kW, od 0 do 100 km/h pospeši v 6,2 sekunde.

Preseneti pri brezemisijski vožnji. To je eden najuporabnejših hibridov, ki smo jih kadar koli preizkusili. V večini primerov nismo navdušeni nad brezstopenjskim CVT-menjalnikom, v priključno-hibridnem RAV4 pa zaradi nadpovprečne moči deluje odlično in končno prispeva k neutrujajoči in tekoči vožnji. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Preseneti pri brezemisijski vožnji. To je eden najuporabnejših hibridov, ki smo jih kadar koli preizkusili. V večini primerov nismo navdušeni nad brezstopenjskim CVT-menjalnikom, v priključno-hibridnem RAV4 pa zaradi nadpovprečne moči deluje odlično in končno prispeva k neutrujajoči in tekoči vožnji. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Razvili so popolnoma novo litij-ionsko baterijo z zmogljivostjo 18,1 kWh, jo spravili na dno vozila in ji dodali izboljšani pretvornik, ki nadzira hibridni sistem. 2,5-litrski bencinski pogonski sklop je sicer enak kot v standardni hibridni različici.

Na področju vožnje priključno-hibridni RAV4 v primerjavi z drugimi RAV-i izstopa.

Malenkostno manjši je prtljažnik, saj je dno v primerjavi z drugimi RAV-i višje za 35 milimetrov. Vseeno je priključno-hibridni RAV4 s 520 litri prtljažne prostornine v povprečju svojega segmenta. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Malenkostno manjši je prtljažnik, saj je dno v primerjavi z drugimi RAV-i višje za 35 milimetrov. Vseeno je priključno-hibridni RAV4 s 520 litri prtljažne prostornine v povprečju svojega segmenta. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Na normnem krogu smo s priključno-hibridnim RAV4 prvih 73 kilometrov prevozili le na elektriko, pri čemer smo zadnjih 15 električnih kilometrov prevozili po avtocesti, pri hitrosti 130. To pomeni, da bi bila električna številka precej višja, če bi se vozili zgolj po mestu ali podeželju. S tem bi se precej približali obljubljeni številki Toyote, da je le na elektriko mogoče prevoziti do 100 km.

Podrobneje pa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.