Delež v Evropi prodanih športnih terencev se je v primerjavi s skupno prodajo avtomobilov s šestih odstotkov leta 2005 povečal na 22 odstotkov v letu 2015. Do leta 2020 se bo ta delež po napovedih agencije za analize prodaje v avtomobilski panogi IHS povečal na 27 odstotkov. Foto: Ford
Delež v Evropi prodanih športnih terencev se je v primerjavi s skupno prodajo avtomobilov s šestih odstotkov leta 2005 povečal na 22 odstotkov v letu 2015. Do leta 2020 se bo ta delež po napovedih agencije za analize prodaje v avtomobilski panogi IHS povečal na 27 odstotkov. Foto: Ford

Športni terenci in križanci so leta 2015 po prodaji v Evropi prekašali kombilimuzine. V primerjavi z letom 2005 je njihova prodaja višja za štirikrat. Raziskava je pokazala, da so priljubljeni pri voznikih vseh starosti, še posebej pri mamicah z malimi otroki.
V raziskavi pod pokroviteljstvom družbe Ford Motor Company, v kateri je sodelovalo 5.000 ljudi iz Francije, Nemčije, Italije, Španije in Velike Britanije, je skoraj vsaka tretja mamica odgovorila, da bo njeno naslednje vozilo športni terenec.
Mamice izpostavljajo varnost in praktičnost tovrstnih vozil. Za več kot 80 odstotkov so postale pomembnejše dobre vozne lastnosti v neugodnem vremenu in na slabših cestah, 63 odstotkov jih meni, da to možnost najbolje izpolni SUV. Za 56 odstotkov sta postala pomembnejša videz in slog, 48 odstotkov jih meni, da to možnost najbolje izpolni SUV.
Visok položaj za volanom in dobra preglednost
Kar 82 odstotkov vprašanih je mnenja, da športni terenci niso več več le prestižno razkošno vozilo. Še več, menijo, da so v zadnjih petih letih postali prijazni do okolja.
Priljubljenost športnih terencev se je povečala tudi med milenijci. Izpostavljajo predvsem dejstvo, da so v tovrstnih avtomobilih izpostavljeni, kot vrline športnih terencev pa izpostavljajo "seksi videz" in vzbujanje občutka moči.
Moški in ženske v petdesetih letih kot lastnosti, ki odločajo pri nakupu, izpostavljajo visok položaj sedenja in možnost, da se pripeljejo, kamor koli želijo – v mestu ali na podeželju.
Raziskava med kupci avtomobilov v Evropi je pokazala tudi, da bodo SUV kot naslednji avtomobil najverjetneje izbrali Italijani (31 odstotkov) in Britanci (28 odstotkov).