Pustolovski stepway je za štiri centimetre bolj umaknjen od tal, ampak ni terenec. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Pustolovski stepway je za štiri centimetre bolj umaknjen od tal, ampak ni terenec. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Dacia sandero je model, pri katerem je želja igranja na nizkocenovnega aduta pravzaprav najbolj očitna. In to so pri romunski znamki v lasti Renaulta želeli ohraniti tudi v novi generaciji, ki pa je v sodobnosti in na področju novih tehnologij pokazala velik napredek.

A Avtomobilnosti smo preizkusili dacia sandero stepway, torej stepsko dacio. Poanta je, da je stepway bolj oddaljen od tal, za štiri centimetre bolj kot pri klasičnem sanderu, to je skupno več kot 17 centimetrov. V praksi to pomeni, da na luknjastem terenu nismo podrsali po tleh, niti takrat, ko smo prečkali od zime uničen mostiček. A nikakor tega vozila ne imejte za terenski avtomobil, ne zamenjajte ga za dusterja, pa sploh ne samo zaradi odsotnosti štirikolesnega pogona.

V osnovnih izvedbah zaslona ni, radio in telefon upravljate prek obvolanskih stikal, ali pa na sredinsko konzolo namestite svoj telefon, ki vam prek bluetootha pokaže tudi avtomobilske podatke. Več kupcev pa bo izbralo dražje pakete, ki imajo zaslon na dotik. Foto: Dacia
V osnovnih izvedbah zaslona ni, radio in telefon upravljate prek obvolanskih stikal, ali pa na sredinsko konzolo namestite svoj telefon, ki vam prek bluetootha pokaže tudi avtomobilske podatke. Več kupcev pa bo izbralo dražje pakete, ki imajo zaslon na dotik. Foto: Dacia

Prostornejši od clia

Bolj nas je zanimala primerjava s cliom. V kabini je sandero občutno prostornejši od clia, to se recimo občuti na zadnji klopi, ki še posebej po širini ni utesnjena, seveda pa boste tisti, ki iščete družinski avto, verjetno raje pogledali k dusterju. Sicer moramo pripomniti, da počutje za volanom ni idealno, ali smo prenizko, ali pa z glavo že v vetrobranskem steklu. In leva noga nekako ne najde pravega mesta, clio je v tem pogledu res boljši.

Zanimiva je sredinska konzola. Dacia vztraja pri stikalih za klimo, to je odlično. Osnovne izvedenke nimajo klasičnega zaslona na sredinski konzoli, ampak so pri Dacii za to mesto namenili zaslon mobilnega telefona. Če smo iskreni, tako ali tako z avtomobilom sami vedno povežemo telefon. In v tem pogledu je Daciina ideja nadvse smiselna, pohvalna. Izvedba pa ni popolnoma idealna. Seveda ima sandero tudi klasičen, velik zaslon na dotik

Za občutek glede stroškov. Poln rezervoar plina je zadostoval za 496 kilometrov, v stroških to pomeni dobrih 27 evrov, torej dobrih pet centov za kilometer. To je razmeroma visoka poraba 8,4 litra. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Za občutek glede stroškov. Poln rezervoar plina je zadostoval za 496 kilometrov, v stroških to pomeni dobrih 27 evrov, torej dobrih pet centov za kilometer. To je razmeroma visoka poraba 8,4 litra. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Tovarniško predelan na plin

Pri Dacii nižanja stroškov za gorivo in umazanih izpustov ne vidijo v elektrifikaciji oziroma hibridizaciji, kot vse druge znamke, ampak v rešitvi, ki je bila ves čas na dlani oziroma ves čas tu. Pogon na utekočinjen naftni plin (UNP) oziroma bolj poznan kot LPG ‒ liquid petroleum gas. Odločitev je smiselna in poudariti je treba, da gre za tovarniško vgradnjo, to ni predelava, avto je na tak pogon prirejen že s tovarniškimi inženirji, ki so snovali ta motor in ga poznajo do obisti. Ne gre za nekaj, kar bi privijali domači mojstri.

Več o naših občutkih z dacio sandero stepway pa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.