Avtomobilski analitiki Borgwardu napovedujejo le malo možnosti za uspeh v prihodnosti. Spominjajo, da je koronakriza uničila več manjših kitajskih podjetij. Foto: Borgward
Avtomobilski analitiki Borgwardu napovedujejo le malo možnosti za uspeh v prihodnosti. Spominjajo, da je koronakriza uničila več manjših kitajskih podjetij. Foto: Borgward

Na avtomobilskem salonu v Ženevi se je leta 2015 zgodila zanimiva premiera. Objavili so, da se na ceste vrača nemška avtomobilska znamka Borgward, pri tem pa naj bi ji pomagalo kitajsko podjetje Foton Motor, specializirano za tovorni program.

Christian Borgward, vnuk ustanovitelja podjetja Carla F. W. Borgwarda, je res razkril načrte za vrnitev na svetovni avtomobilski trg. "Oživitev znamke Borgward zame pomeni uresničitev otroških sanj. Te bodo zdaj končno postale resničnost," je v izjavi zapisal Borgward.
Zgodovina znamke sega skoraj stoletje v preteklost. Med letoma 1919 in 1961 so pri Borgwardu v tovarni v Bremnu v Nemčiji izdelali več kot milijon vozil. Med najbolj znanimi modeli sta limuzina borgward hansa 1500 in kupe isabella TS coupe. Podjetje je pred zaprtjem tovarne svoje avtomobile zaradi finančnih težav etiketiralo s tremi različnimi znamkami, imenovali so se tudi Goliath in Lloyd.

Model BX7 v Evropi stane 44.200 evrov, BX5 pa 36.200 evrov, vključena pa je štiriletna garancija. Foto: Newspress
Model BX7 v Evropi stane 44.200 evrov, BX5 pa 36.200 evrov, vključena pa je štiriletna garancija. Foto: Newspress

Velikopotezni začetki

Christian Borgward se je skupaj s svojim poslovnim partnerjem Karlheinzom Knoessjem trudil znamko dolga leta oživiti, nameravali pa so predstaviti pet novih modelov, vključno z malim mestnim avtomobilom, ter kompaktnimi modeli in avtomobili srednjega razreda.
Načrti so bili spektakularni, če že ne megalomanski. Proizvajalec avtomobilov je želel proizvesti vsaj 800.000 vozil na leto in doseči kupce med ljudskim in premijskim segmentom, podobno kot premijska znamka skupščine PSA DS Autombiles.

Prvo razočaranje je prišlo že kmalu, leta 2015, ko je Borgward na avtomobilskem salonu v Frankfurtu predstavil težko pričakovani prvi moderni model SUV BX7. Novost je bila nepomembna in poleg tega namenjena kitajskemu trgu. V naslednjih letih so prišli novi modeli BX3, BX5 in BX6, a so spet ostali tesno vezani na Kitajsko. Leta 2017 je Borgward prodal le 44.380 avtomobilov, leto pozneje le še 32.942 avtomobilov. V Evropi so prodali le nekaj deset avtomobilov, saj Borgward ni imel dovolj velike trgovske mreže.

Isabella je bil eden najuspešnejših borgwardovih modelov. Foto: Borgward
Isabella je bil eden najuspešnejših borgwardovih modelov. Foto: Borgward

Covid-19 zdesetkal proizvodnjo

Ni čudno, da se je kitajski Foton Motor odločil, da bo zapustil podjetje. Leta 2019 je prodal dve tretjini svojega deleža kitajskemu podjetju Ucar, ki upravlja veliko taksi službo in se ukvarja s kratkoročnim lizingom. To je Borgwardu na kratek rok pomagalo, saj je Ucar začasno stabiliziral proizvodnjo.

Borgward pa je letos, v času krize zaradi covida-19, še bolj zabredel v težave. Kupcem so dostavili le 5.589 vozil. Ali se mu bo še uspelo pobrati po polomu, je več kot negotovo. Na to namiguje tudi dejstvo, da vodja podjetja Bruno Lambert menda ne komunicira z mediji. Tako pišejo pri Automotive News Europe. Tudi evropsko spletno mesto podjetja ni posodobljeno. Velike sanje se tako obračajo proti polomu.