Sistem bike sense na različne načine voznika opozarja na možnost trčenja s kolesarjem ali motoristom. Foto: Jaguar
Sistem bike sense na različne načine voznika opozarja na možnost trčenja s kolesarjem ali motoristom. Foto: Jaguar

Jaguar in Land Rover predstavljata nov varnostni sistem, ki bo v prihodnosti zmanjšal število trkov s kolesarji in motoristi.
V sporočilu za javnost Jaguar in Land Rover navajata podatek, da je bilo na britanskih cestah lani poškodovanih 19.000 kolesarjev. Tudi v Sloveniji podatki niso rožnati. Statistika razkriva, da je bilo v letu 2012 v prometnih nesrečah udeleženih 1.460 kolesarjev, umrlo jih je 12, leto pozneje pa 1.356, umrlo je 16 kolesarjev. Nekaj boljša je lanska statistika, ko je delež kolesarjev, udeleženih v prometnih nesrečah, padel za desetino, a jih je še vedno umrlo 13.
Zvok, slika in vibracije
Prav zaradi velike ogroženosti omenjenih udeležencev v prometu so se pri omenjenih proizvajalcih vozil odločili razviti sistem, ki voznike opozarja na pogosto slabo vidne kolesarje in motoriste.
Sistem, ki je sestavljen iz množice senzorjev na različnih delih avtomobila, zaznava dogajanje v okolici vozila in voznika opozarja, da je v bližini kolesar oziroma motorist. Varnostna opozorila so tako vizualna kot akustična, poseben sistem v sedežu voznika celo poboža po rami, ko zazna v bližini kolesarja. Če voznik želi odpreti vrata, ko parkira vozilo in je v bližini kolesar, se zatrese kljuka na vratih. Če je pred vozilo zapeljal kolesar ali pešec, to voznik občuti tudi z vibracijami na stopalkah. Ko sistem senzorjev zazna skupino kolesarjev, se vklopijo LED-diode, nameščene na vratih in pri volanskem obroču.
Pri Jaguarju in Land Roverju pravijo, da sistem prepoznava najbolj tvegane situacije v bližnji okolici, zato različni zvoki in svetlobni signali voznika ne bodo motili po nepotrebnem.
Napredni sistem je za zdaj še na razvojni stopnji, zato pa ga lahko pričakujemo že v naslednjih generacijah vozil. Podoben sistem je sicer razvil tudi Volvo, ki celo komunicira s kolesarjem, saj ima ta v kolesarski čeladi vgrajen opozorilnik na nevarnost trčenja z avtomobilom.