Strokovnjaki priporočajo, da mladi vozijo novejša vozila, ki imajo elektronske pripomočke, staršem pa svetujejo, da preverijo rezultate neodvisnih organizacij, ki se ukvarjajo z varnostnimi testi vozil. Foto: Euro NCAP
Strokovnjaki priporočajo, da mladi vozijo novejša vozila, ki imajo elektronske pripomočke, staršem pa svetujejo, da preverijo rezultate neodvisnih organizacij, ki se ukvarjajo z varnostnimi testi vozil. Foto: Euro NCAP

V raziskavi, ki so jo objavili v britanskem znanstvenem časopisu Injury Prevention, je bilo ugotovljeno, da mladi najpogosteje umirajo v avtomobilih starejših letnikov izdelave.
Raziskava se nanaša na mlade voznike in podatke o prometnih nesrečah med letoma 2008 in 2012 v ZDA. Med zbranimi podatki za 2420 vozil so bili tip vozil, velikost in starost vozil, ki so jih vozili najstniki, stari od 15 do 17 let.
Slabo opremljena vozila
Rezultati so pokazali, da so bila v 48 odstotkih vseh smrtnih nesreč med mladimi vozniki udeležena vozila, ki so bila stara 11 let in več. Najpogosteje je šlo za majhne avtomobile, ki niso imeli sodobnih varnostnih asistenčnih sistemov, ki so del modernih vozil, tudi najmanjših.
29 odstotkov umrlih v prometnih nesrečah je vozilo mini ali malo vozil, 35 odstotkov avtomobil srednjega razreda, 17 odstotkov poltovornjak in športni avtomobil, ostali pa športne terence. Podobno velik odstotek najstnikov je bilo težje poškodovanih v malih in srednje velikih avtomobilih, predvsem pa so hude posledice utrpeli tisti v starejših avtomobilih.
Nasvet staršem
Znanstveniki trdijo, da so večja in težja vozila bolj varna in nudijo boljšo zaščito od majhnih in lahkih vozil. Starše opozarjajo, da s tem, ko mladim zaupajo ključe starih vozil, tvegajo njihova življenja.
Strokovnjaki za prometno varnost staršem, ki svojim otrokom kupujejo avtomobil, svetujejo, da ima ta zračne blazine in elektronski sistem stabilnosti, najpogostejši kratici sta ESP in ESC. Sistem sestavljajo številni senzorji, s katerimi računalnik zazna zanašanje vozila, na kar se odzove z zaviranjem posameznega kolesa, tudi z razmejevanjem navora.

Znanstveniki so namreč ugotovili, da je bil le en od desetih avtomobilov udeleženih v prometnih nesrečah s smrtnih izidom opremljen z elektronskim sistemom stabilnosti.