Pri razvoju testne lutke Thor, ki lahko tehta do 123 kilogramov, so s svojimi izkušnjami pomagali tudi zdravniki. Foto: Humanetics
Pri razvoju testne lutke Thor, ki lahko tehta do 123 kilogramov, so s svojimi izkušnjami pomagali tudi zdravniki. Foto: Humanetics

Testne lutke za simulacijo prometnih nesreč bodo zaradi naraščajoče debelosti v ZDA in Evropi pridobile težo.
Testne lutke za simulacijo trkov v avtomobilski industriji poznajo že iz tridesetih let prejšnjega stoletja. Na začetku so za preizkus trdnosti karoserije uporabljali kar kadavre, v sedemdesetih letih prejšnjega stoletja pa so začeli uporabljati testne lutke.
S čezmerno težo je tveganje za smrt v nesreči večje
Danes pri preizkušanju varnosti neodvisni organizaciji, evropska EuroNCAP in ameriška NHTSA, uporabljata tri tipe lutk, ki predstavljajo odraslega moškega in žensko ter otroka.
Zdaj je vodilna na področju razvoja testnih lutk, ameriška družba Humanetics, predstavila novo generacijo lutk, poimenovano Thor. Zaradi naraščajoče debelosti, kar 30 odstotkov Američanov je pretežkih, se mora prilagajati tudi avtomobilska industrija. Ljudje s čezmerno težo imajo kar 78 odstotkov več možnosti, da umrejo v prometni nesreči, kažejo raziskave.
"Ljudje se najbolj redijo po 35. letu starosti. Čezmerna teža vpliva na način sedenja za volanom s tem tudi na varnost v vožnji," pravi direktor Humaneticsa Chris O'Connor. Prav zato so že izdelali prvo od številnih novih lutk, ki tehta kar 123 kilogramov.
Lutke bodo oponašale tudi starejše voznike
V bližnji prihodnosti bodo izdelali tudi lutke, ki bodo simulirale starejše voznike. Analitiki razkrivajo, da je pri starejših od 50 let kar 20 odstotkov več možnosti za resne poškodbe v prometni nesreči že pri nizkih hitrostih do 50 km/h, pri starejših od 80 let pa je verjetnost hujših poškodb že 40-odstotna.
Nove lutke bodo proizvajalcem avtomobilov pomagale pri nadaljnjem razvoju vozil, saj bodo med testi trčenj ponujale štirikrat več informacij od zdajšnjih lutk. V trenutku nesreče bo mogoče izmeriti učinkovitost zadrževalnih sistemov in različne sile, ki delujejo na telo, ko ga zategne varnostni pas.