Zahvaljujoč komunikaciji med vozili bodo vozniki vedeli, če se kakšno drugo vozilo približuje križišču in se temu prilagodili. Foto: MMC RTV SLO
Zahvaljujoč komunikaciji med vozili bodo vozniki vedeli, če se kakšno drugo vozilo približuje križišču in se temu prilagodili. Foto: MMC RTV SLO

A ste vedeli, da povprečen voznik na leto preživi 48 ur oziroma kar dva dni na leto pred semaforji? Semaforji nedvomno skrbijo za varnost, a lahko povzročajo tudi zastoje in so lahko posredno vzrok za kakšno nesrečo, ko vozniki nenadoma zavrejo pred rdečo lučjo. To bi lahko v prihodnje rešili s tehnologijo Vehicle-to-Vehicle.

Ford v kratkem videu prikazuje, kako bi lahko promet potekal tudi brez semaforjev. Delovanje sistema, ki se imenuje Intersection Priority Management (IPM), so prikazali v kraju Milton Keys v Angliji. Njegovo delovanje je preprosto. Avtomobili, ki so v bližini, komunicirajo med seboj ter voznikom svetujejo, s kakšno hitrostjo naj vozijo, da bodo lahko varno zapeljali skozi križišče. Ne gre torej za avtonomno vožnjo, temveč le za preprosto opozorilo v avtomobilu, ki je plod tihe, a učinkovite komunikacije med avtomobili.

Del ekosistema
Intersection Priority Management je del velikega ekosistema tehnologij za povezane avtomobile, ki ga je Ford s partnerji razvil v okviru projekta Autodrive. Projekt je podprlo Združeno kraljestvo in zanj zagotovilo sredstva v vrednosti 22 milijonov evrov. Njegov cilj je razvoj tehnologij za samovozne avtomobile, med drugim sistemov, kot sta Collision Warning, ki voznike opozarja na morebitne nesreče v bližini križišča, ter sistem Green Light Optimal Speed (GLOSA), pri katerem se avtomobili povezujejo s semaforji in z nasveti poskrbijo, da se voznik izogne rdeči luči.