Vozila, ranljiva pri vdoru hekerjev, vključujejo večino modelov znamk Audi, VW, Seat in Škoda, ne pa tudi najnovejših modelov omenjenih znamk, ki so izdelani na novi modularni platformi MQB. Foto: Audi
Vozila, ranljiva pri vdoru hekerjev, vključujejo večino modelov znamk Audi, VW, Seat in Škoda, ne pa tudi najnovejših modelov omenjenih znamk, ki so izdelani na novi modularni platformi MQB. Foto: Audi

Na desetine milijonov vozil s ključi za daljinsko zaklepanje in odklepanje vozil, ki jih je skupina Volkswagen prodala v zadnjih 20 letih, je ranljivih ob vdorih hekerjev. Strokovnjaki pravijo, da lahko tatovi z doma narejeno napravico na daljavo prekopirajo kodo ključa in brez težav vstopijo v vozilo. Ranljiva naj bi bila vozila okoli 20 avtomobilskih znamk.
Evropski raziskovalci za računalniško varnost z Univerze v Birminghamu in Bochumu so objavili poročilo, kako lahko hekerji s poceni doma narejeno napravo med zaklepanjem vozila na daljavo zajamejo kodo ključa vozil skupine Volkswagen in brez težav vstopijo v vozila.
Ranljivih naj bi bilo kar okoli 100 milijonov vozil, večina pa pripada skupini Volkswagen, ki vključuje znamke Volkswagen, Audi, Seat in Škoda. Gre za vozila, izdelana od leta 1995 pa vse do danes. Napako so namreč odkrili tudi na modelu Audi Q3 z letnico 2016. Zato pa niso odkrili napake na vozilih skupine Volkswagen, ki so narejena na najnovejši način MQB, torej tudi pri zadnjih generacijah golfa, passata, octavije, superba …

Uporabljali so enake kode
"Jasno je, da so v skupini Volkswagen (razen pri nekaterih modelih znamke Audi) v preteklosti, pa tudi zdaj, uporabljali enake kode za šifriranje, zato so njihova vozila še posebej ranljiva za vdore hekerjev," piše v poročilu treh angleških in enega nemškega raziskovalca.
Odzvali so se tudi pri Volkswagnu. Predstavnik za stike z mediji Peter Weisheit je potrdil, da trenutni modeli golfa, tiguana, tourana in passata niso ranljivi za vdore. Weisheit pa ni želel komentirati potencialne ranljivosti drugih modelov, piše Automotive News Europe.
Avtorji raziskave niso navedli, katero podjetje dobavlja sistem za daljinsko odklepanje vozil za Volkswagen in tudi druge proizvajalce vozil. Tega niso želeli razkriti niti pri Volkswagnu.
Tatovi bi lahko v vozila s tovrstnim sistemom odklepanja vdrli zelo enostavno. Z doma narejeno napravo vrednosti nekaj deset evrov, ki na daljavo prestreza radijski signal, so pojasnili strokovnjaki. Od drugih proizvajalcev vozil omenjajo model ford galaxy, vendar ni jasno za katero modelno leto enoprostorca gre. Pri Fordu za zdaj na to še niso imeli komentarja.
Avtorji raziskave so še pojasnili, da so se osredotočili na varnost množičnih modelov vozil, zato niso analizirali prestižnih modelov skupine Volkswagen, kot so porscheji, bentleyji, lamborghiniji in bugattiji.
Dve leti molčali
Eden od raziskovalcev, sicer računalniški strokovnjak, Flavio Garcia je dejal, da so bili pri Volkswagnu o varnostnih napakah svojih vozil obveščeni pred objavo poročila. Pri Volkswagnu so potrdili korespondenco z raziskovalci, skupaj pa so se strinjali, da podrobnosti raziskave ne bodo objavili, saj bi lahko na ta način tatovom olajšali delo.
To, da ima več proizvajalcev vozil varnostno luknjo, ki jo tatovi lahko izkoriščajo pri kraji, se ve že več let. Vendar je skupina VW dosegla, da poročilo dve leti, od leta 2013 do leta 2015, ni prišlo v javnost. Na vdore hekerjev naj bi bila sicer ranljiva vozila kar okoli 20 različnih avtomobilskih proizvajalcev.