Posebnost vozila so kljuke, ki so poravnane s karoserijo. Ko se z zunanje strani dotaknemo mikrostikala na notranji strani kljuke, se vrata odprejo. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Posebnost vozila so kljuke, ki so poravnane s karoserijo. Ko se z zunanje strani dotaknemo mikrostikala na notranji strani kljuke, se vrata odprejo. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

ID.4 je prvi električni Volkswagnov SUV. Za lažjo predstavo – gre za kompaktni SUV – lahko bi torej zapisali, da gre za električno različico tiguana.

A v resnici je bolj podoben 30 centimetrov krajšemu in 200 kilogramov lažjemu ID.3. Oba sta namreč narejena na Volkswagnovi platformi za električna vozila MEB in tako v kabini kot po tehnološki plati ne skrivata sorodnosti.

Družinski avto s kljuko in strešnim kovčkom

Kljub kompaktni zasnovi pa pri Volkswagnu obljubljajo zajetno, družinsko prostornost. To se pozna že pri prtljažniku, ki zagotavlja od 543 do 1575 litrov prostora, če podremo naslonjala zadnjih sedežev. Da gre za SUV, izdajajo tudi velika kolesa, ki merijo do 21 palcev in 21 centimetrska oddaljenost od tal. Za seboj lahko vleče prikolico in ima tudi nosilce za namestitev strešnega kovčka.

Na hitri polnilni postaji na enosmerni tok (DC) lahko ID.4 z baterijo zmogljivosti 77 kWh in močjo polnjenja 125 kW v približno 30 minutah napolnimo dovolj za nadaljnjih 320 km vožnje (po merilih WLTP-ja). Na domači polnilni postaji se baterija polni s polnilno močjo 11 kW oziroma 7,2 kW, odvisno od različice. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Na hitri polnilni postaji na enosmerni tok (DC) lahko ID.4 z baterijo zmogljivosti 77 kWh in močjo polnjenja 125 kW v približno 30 minutah napolnimo dovolj za nadaljnjih 320 km vožnje (po merilih WLTP-ja). Na domači polnilni postaji se baterija polni s polnilno močjo 11 kW oziroma 7,2 kW, odvisno od različice. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Ker gre za družinski avto, je pomembno udobno potovanje na zadnji klopi. Opazili smo zelo visoko sedenje na zadnji klopi, ki je bistveno višje od prednjih sedežev.

Za začetek dve bateriji in trije motorji

Kaj pa električni pogon? Dve velikosti baterije imamo na voljo s 77 in 52 kilovatnimi urami zmogljivosti. In večja naj bi – za kakšen daljši družinski izlet – omogočala doseg do 520 kilometrov. In trije različno zmogljivi elektromotorji – z močmi 109, 129 in 150 kW.

Baterija je vgrajena pod potniško celico, zato ima vozilo nizko težišče in uravnoteženo porazdelitev osnih obremenitev. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Baterija je vgrajena pod potniško celico, zato ima vozilo nizko težišče in uravnoteženo porazdelitev osnih obremenitev. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Ta avto je sicer opremljen le s pogonom na en kolesni par – gre za zadnji kolesni par. No, na voljo bo kmalu tudi električni štirikolesni pogon. Ker gre ne nazadnje vseeno za – vsaj mestnega – terenca.
Če ga boste vozili kot družinski avto ali kot terenca – ko odštejemo ekosubvencijo, je začetna cena modela ID.4 33.500 evrov. Če boste želeli večjo baterijo in vse asistenčne sisteme, pa bo končna cena presegla 50 tisočakov.

Vabljeni k ogledu videoposnetka iz oddaje Avtomobilnost.