Cupro formentor VZ5 je tudi v Sloveniji že mogoče naročiti. Glede na to, da gre za omejeno serijo, morda cena niti ne bo tako visoka ovira. Foto: Cupra
Cupro formentor VZ5 je tudi v Sloveniji že mogoče naročiti. Glede na to, da gre za omejeno serijo, morda cena niti ne bo tako visoka ovira. Foto: Cupra

Slovenski pregovor pravi: Kuj železo, dokler je vroče. Španci ga verjetno ne poznajo, vseeno pa pri Cupri delajo točno to. Mlada, komaj tri leta stara znamka je v vzponu, in da bi bil ta še odločnejši, so ponudili novo različico formentorja. V omejeni seriji bo na voljo le 7000 formentorjev, ki bodo pod motornim pokrovom vozili 2,5-litrski turbobencinski petvaljnik.

Tehnični podatki povedo vse. Motor ponuja 390 konj in 480 Nm navora. Skupaj z odličnim samodejnim menjalnikom in pogonom na vsa štiri kolesa je to dovolj, da formentor VZ5 z mesta do 100 km/h pospeši v le 4,2 sekunde, največja hitrost pa je seveda elektronsko omejenih 250 km/h.

Bistvo je v vodljivosti

A pri Cupri s formentorjem ne ponujajo zgolj hitrosti, temveč tudi nadpovprečno vodljivost. To zagotavlja delilnik navora, nameščen na zadnjem kolesu. Ta ob pomoči dveh neodvisnih sklopk omogoča deljenje navora ne samo med prednjo in zadnjo osjo, temveč za zagotavljanje boljše voznosti tudi med levim ali desnim zadnjim kolesom. Dodatno pa je za zabavo na zaprtih odsekih ali na dirkališču na voljo še funkcija drift, kjer se vsa moč preusmerja zgolj na eno zadnje kolo, s tem pa je jasno omogočeno enostavno drsenje zadka.

Posodobitev je bilo deležno podvozje. Vozilo je za 10 mm nižje kot klasični formentor VZ z 228 kW (310 KM). Sistem za uravnavanje podvozja Adaptive Chassis Control (DCC) s 15-stopenjsko nastavljivim blaženjem nenehno zagotavlja optimalno nastavitev za vsako kolo, pri čemer se ravna po razmerah za vožnjo in voznem režimu, ki ga je izbral voznik. Foto: Cupra
Posodobitev je bilo deležno podvozje. Vozilo je za 10 mm nižje kot klasični formentor VZ z 228 kW (310 KM). Sistem za uravnavanje podvozja Adaptive Chassis Control (DCC) s 15-stopenjsko nastavljivim blaženjem nenehno zagotavlja optimalno nastavitev za vsako kolo, pri čemer se ravna po razmerah za vožnjo in voznem režimu, ki ga je izbral voznik. Foto: Cupra

Nadgradili so tudi zunanji videz. Kolesa merijo do 20-palcev, formentor VZ5 ima specifičen pokrov motornega prostora, spredaj je črna mreža hladilnika, ki jo obdaja novi športni mat črni okvir. Še nižje je umeščena novo oblikovana mreža v odbijaču. Pod glavnimi žarometi sta dve odprtini za zajem zraka, karbonski razdelilni element usmerja zrak v hladilnik in s tem izboljšuje učinek hlajenja. Zadaj je poseben karbonski difuzor v zadnjem odbijaču in štiri diagonalne izpušne cevi z bakrenimi obrobami. V kabini so posebnost školjkasti sedeži, posebni za ta model so tako materiali kot barve.

Voznik lahko izbira med različnimi režimi vožnje, med katerimi preklaplja z izbirnim gumbom na volanu. Tako lahko spremeni značilnosti vozila in jih prilagodi vozni podlagi. Stabilnejšo držo vzdržuje tudi s štirikolesnim pogonom 4Drive. Foto: Cupra
Voznik lahko izbira med različnimi režimi vožnje, med katerimi preklaplja z izbirnim gumbom na volanu. Tako lahko spremeni značilnosti vozila in jih prilagodi vozni podlagi. Stabilnejšo držo vzdržuje tudi s štirikolesnim pogonom 4Drive. Foto: Cupra

Če vemo, da imajo močnejše različice formentorjev dodano kratico VZ zato, ker je VZ okrajšava za špansko besedo Veloz, ki v njihovem jeziku pomeni hiter oziroma hitrost, pa ostaja vprašanje, zakaj bo na voljo samo 7000 primerkov trenutno najmočnejšega formentorja.

Prve dinamične vtise z vožnje formentorja VZ5 si lahko ogledate tudi v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.