Madonnin (morebitni?) koncert na Hipodromu Stožice dviga veliko prahu že od prve napovedi dogodka. V medijih se zadnje dni pojavljajo predvsem govorice, da ga sploh ne bo. A organizatorji te novice vztrajno zanikajo in trdijo, da koncert 20. avgusta bo. Foto: EPA
Madonnin (morebitni?) koncert na Hipodromu Stožice dviga veliko prahu že od prve napovedi dogodka. V medijih se zadnje dni pojavljajo predvsem govorice, da ga sploh ne bo. A organizatorji te novice vztrajno zanikajo in trdijo, da koncert 20. avgusta bo. Foto: EPA
Igor Vidmar, izkušeni organizator koncertov, za MMC pojasnjuje ozadje priprav na tako velik dogodek, kot je prihod Madonne. Foto: MMC RTV SLO
Za Madonnin spektakel na Stožicah je na voljo skupno 62.000 vstopnic, po zagotovilih organizatorjev naj bi jih doslej prodali 20.000. Foto: EPA
Kurt Cobain, Nirvana
Sanjske zasedbe na odru Igorja Vidmarja: Joy Division, Johnny Cash, Nirvana ... Žal nič več uresničljive.

Organizatorji koncerta, ki naj bi se zgodil 20. avgusta na ljubljanskem hipodromu v Stožicah, zanikajo govorice o morebitni odpovedi koncerta Madonne in slabi prodaji kart, ki so se te dni pojavile v medijih. Prodali naj bi jih (po lastnih trditvah) 20.000, kar pa je še vedno manj kot tretjina od 62.000, kolikor jih je na voljo. Tudi nekakšnega "minimuma" prodanih vstopnic Madonnini predstavniki po besedah organizatorjev ne zahtevajo. Igor Vidmar, glasbeni poznavalec in izkušeni organizator koncertov, za MMC razkriva svoj pogled na opisano situacijo in pojasnjuje ozadje priprav na tako velik dogodek.

Menite, da bo organizatorjem ljubljanskega koncerta Madonne le uspelo prodati dovolj vstopnic, da se bo koncert avgusta dejansko zgodil?
Seveda organizatorji zanikajo morebitno odpoved, saj mora promotor, ko sklene dogovor z izvajalčevo agencijo, dokaj hitro plačati tudi polog, po navadi polovico, v tem primeru menda 1,5 milijona evrov. Poti nazaj praviloma ni in je treba vztrajati do konca. Tudi "bolezen v ansamblu", izgovor, ki ga včasih promotorji uporabijo v dogovoru z agencijo, tu ne bo pomagal, razen če bi bil ljubljanski koncert zadnji na turneji.

Nobena zavarovalnica pa ne zavaruje proti slabemu obisku; škoda zaradi izgube zaupanja pa bi bila zelo velika. Vendar je treba vedeti, da "organizator - Lupapromotion iz Zagreba - ne tvega skoraj nič, ker je le lokalni izvajalec storitev", ki NE investira nič - razen svojega dela. Pravi organizator je ameriška multinacionalka Live Nation oziroma njena podružnica za "Vzhodno Evropo" v Budimpešti, ta pa ima še toliko drugih koncertov Madonne in drugih izvajalcev, da bo lahko izgubo pokril (če bodo seveda drugi koncerti uspeli).

Moje izkušnje pa so, da pri znanih izvajalcih začetek predprodaje dokaj natančno napove končni rezultat. Če bi res prodali 20.000 kart, govoric o odpovedi najbrž ne bi bilo, konec koncev so do koncerta še štirje meseci, pri nas pa "superhitre" predprodaje in instantno razprodanih koncertov nismo vajeni (razen za Il Divo in RBD, kar pa sta zelo posebna primera za zelo posebna občinstva).

Kaj je po vašem mnenju razlog za relativno slabo prodajo vstopnic? (Pre)visoka cena ali to, da so imeli pravi oboževalci že priložnost Madonno videti kje v bližini?
Kot rečeno - če bi prodali 20.000 vstopnic v dobrem mesecu, to ne bi bil zelo slab dosežek. Da jih niso prodali več, vpliva to, kar ste navedli, verjetno tudi to, da naj bi nekateri iz Slovenije šli raje v Beograd, pa še gospodarska kriza je vse hujša (in bo na koncu morda uraden razlog za "nedogodek"), morda pa tudi "urok" Hipodroma Stožice, kjer bi morali nastopiti že Michael Jackson leta 1997 in nekaj let kasneje Marilyn Manson in The Cult, pa sta oba koncerta odpadla - na tem prostoru še ni bilo velikega koncerta ... (Na Stožicah je za 7. junij napovedan tudi koncert ameriških poprockerjev The Killers, op. a.)

Ali bi morebitna odpoved tako velikega koncerta lahko slabo vplivala na nadaljnje dogovarjanje z zvezdami Madonninega formata? Bi jih to lahko odvrnilo od prihoda?
To seveda ne bilo dobro, sploh če bi "organizator" Lupa hotel prevaliti odgovornost na "slovenske medije/prizorišče/tržišče". Sicer pa je zvezd Madonninega formata tako malo - morda še The Rolling Stones, U2, Tina Turner ... Slovenija je tako majhna, da je to bolj hipotetično vprašanje.

Kakšne pa so vaše napovedi glede prodaje vstopnic za zagrebški koncert U2, ki gredo v prodajo minuto po polnoči? Bodo pošle v manj kot uri ali je mogoče, da se tudi tu, kot pri Madonni, zatakne?
V Zagrebu bo z U2 najbrž bolje, na Maksimiru je bilo že kar nekaj velikih koncertov, Zagreb je milijonsko mesto ... Ne verjamem pa, da bodo pošle v manj kot uri: tudi na Hrvaškem je dosti fanov U2 že videlo, zadnji album pa ni ravno izjemen.

Koga bi si vi nekoč želeli videti v Sloveniji - če bi bila omejitev nebo?
Nebo kot meja? Joy Division, Johnny Cash, Nirvana ...

Alenka Klun
alenka.klun@rtvslo.si