Za prijetno presenečenje večera sta poskrbela člana elektrodueta It's Everyone Else. Foto: Branka Resnik
Za prijetno presenečenje večera sta poskrbela člana elektrodueta It's Everyone Else. Foto: Branka Resnik
Moveknowledgement
Po letu dni se je na Tresk znova vrnil N'Toko - tokrat skupaj s člani Moveknowledgement. Foto: Branka Resnik
Tresk
Pestro dogajanje na improvizirani tržnici z izjemno ugodnimi cenami (veljali so 50-odstotni in celo 70-odstotni popusti). Foto: Branka Resnik

Prostori Kina Šiške so ob prvem tresku četrte izdaje festivala Tresk postali en veliki oder, kjer je veljalo, da so meje samo v glavah tistih, ki jih rišejo.
Dvodnevni festival TRESK #4 je v polnem zamahu. Sinoči se je vnovični "obračun glasbe in založništva", ki poteka pod organizacijo Radia Študent in Kina Šiška, znova združil osrednje akterje slovenske glasbene produkcije, ki se napaja in poganja - v boju, da preživi - v zaledju vse komercialno naravnane glasbe. Že podnevi so se začeli zbirati glasbeni ljubitelji na okrogli mizi, kjer je beseda tekla o vlogi producenta v procesu nastajanja albuma, medtem ko je v Kiberpipi potekala delavnica o procesu didžejstva in nastopih v živo. A vedno bolj je nad prestolnico padala tema, vedno več je bilo ljudi pod streho Kina Šiške.
Le majhen sintisajzer je sinoči bil dovolj, da je privabljal pozornost. Pod stopniščem, ki vodi v dvorano Katedrala, se je namreč začel dvoboj zvokov. Sintisajzer je kmalu postal le spremljava ob zvokih, ki so prihajali še iz starih igralnih konzol Nintenda. To je bil le začetek nekonvencionalnih nastopov, ki se je ob zvokih saksofona nadaljeval ob blagajni in se z duetom It's Everyone Else preselil na stopnišče. Prav elektronski ritmi ob vložkih 'hardcorovskega' - na trenutke - dretja so bili prvo glasbeno presenečenje sinočnega večera.
Dogajanje se je kmalu preselilo v Katedralo, kjer so Dežurni krivci ob svojem značilnem rockerskem "trušču" predstavili Fakte - nov studijski izdelek. Zaradi zobobola se sinoči od napovedanih nastopov ni predstavil didžej Borka. Svojo novo turnejo po Balkanu pa so prav s sinočnjim nastopom začeli Coma Stereo.
Največje število obiskovalcev so v Katedrali združili člani Moveknowledgement. Njihova mešanica inštrumentala, ki sega vse od elektronskih ritmov do psihadeličnih vložkov, je bila osrednje gorivo, ki je poganjalo malo več kot polurni nastop, kjer niso izostale skladbe, kot so Hands, Average Bear, 36 Lakes, La Droga E Il Buio ... Najbolj vztrajni pa so jih kljub njihovem odhodu z odra še enkrat priklicali nazaj.
Dogajanje se je kasneje s Incurabili preselila še v ženski wc in se nadaljevala v zgodnjih jutranjih urah po celotnih višinah in podtalju Kina Šiške. Ves čas pa je bilo pestro pred vhodom v Katedralo, kjer se je vzpostavila improvizirana tržnica založb, kjer niso manjkali albumi domačih skupin niti bolj oprijemljivih večnih zapisov - v podobi knjig in stripov.
Spodaj si lahko ogledate nekaj utrinkov z nastopa Moveknowledgement.

Dvodnevni festival TRESK #4, ki so ga organizatorji napovedovali pod sloganom "Denar osamlja, rokenrol druži", je v polnem zamahu. Sinoči, nekaj metrov od male dvorane Hale Tivoli, kjer se je prvič v svoji karieri ustavila kanadska pevka Nelly Furtado, se je vnovični "obračun glasbe in založništva", ki poteka pod organizacijo Radia Študent in Kina Šiška, znova združil osrednje akterje slovenske glasbene produkcije, ki se napaja in poganja - v boju, da preživi - v zaledju vse komercialno naravnane glasbe.Že podnevi so se začeli zbirati glasbeni ljubitelji na okrogli mizi, kjer je beseda tekla o vlogi producenta v procesu nastajanja albuma, medtem ko je v Kiberpipi potekala delavnica o procesu didžejstva in nastopih v živo. A vedno bolj je nad prestolnico padala tema, vedno več je bilo ljudi pod streho Kina Šiška.

Pričakovani nastopi in presenečenja
Le majhen sintetizator je sinoči bil dovolj, da je privabljal pozornost. Pod stopniščem, ki vodi v dvorano Katedrala, se je namreč začel dvoboj zvokov. Sintetizator je kmalu postal le spremljava ob zvokih, ki so prihajali še iz starih igralnih konzol Nintenda. To je bil le začetek nekonvencionalnih nastopov, ki se je ob zvokih saksofona nadaljeval ob blagajni in se z duetom It's Everyone Else preselil na stopnišče. Prav elektronski ritmi ob vložkih 'hardcorovskega' - na trenutke - dretja so bili prvo glasbeno presenečenje sinočnjega večera.

Dogajanje se je kmalu preselilo v Katedralo, kjer so Dežurni krivci ob svojem značilnem rockerskem "trušču" predstavili Fakte - nov studijski izdelek. Zaradi zobobola se sinoči od napovedanih nastopov ni predstavil didžej Borka.

Največje število obiskovalcev so v Katedrali združili člani Moveknowledgement. Njihova mešanica inštrumentala, ki sega vse od elektronskih ritmov do psihedeličnih vložkov, je bila osrednje gorivo, ki je poganjalo malo več kot polurni nastop, kjer niso izostale skladbe, kot so Hands, Average Bear, 36 Lakes, La Droga E Il Buio ... Najbolj vztrajni pa so jih kljub njihovemu odhodu z odra še enkrat priklicali nazaj.

Dogajanje se je pozneje z Incurabili preselilo še v ženski wc in se nadaljevalo v zgodnjih jutranjih urah po celotnih "višinah in podtalju" Kina Šiška. Med drugim so svojo novo turnejo po Balkanu (pred vrati Katedrale) prav s sinočnjim nastopom začeli Coma Stereo. Ves čas pa je bilo pestro pred vhodom v Katedralo, kjer se je vzpostavila improvizirana tržnica založb, kjer niso manjkali albumi domačih skupin in niti bolj oprijemljivih večnih zapisov - v podobi knjig in stripov.

Glasbeno-družabni dogodek, ki postaja vedno bolj odmeven in obiskan, je postregel z marsikaterim presenečenjem, kot so obljubljali organizatorji. A številni obiskovalci so se obregnili v večini le ob enega neprijetnega - pomešanim vrstnim redom nastopov, kjer je manjkala tudi ena izmed pomembnejših komponent: urnik.

Večer podeljevanja nagrad
Sicer pa so sinoči podelili tudi nagrade in železne strele zmagovalcem natečajev. Nagrado za najboljšo podobo albuma so prisodili skupini Emkej za album Znajdi se (Wudisban Records 2012), ki ga je oblikoval Nenad Cizl, nagrada za najboljšo podobo glasbenega dogodka gre Anni Ehlermark za Harry Merry, ki je potekal v Bizzarnici pri Mariči, najboljša koncertna fotografija pa je fotografija Mine Špiler iz skupine Melodrom avtorice Tilyen Mucik. Glasbena redakcija Radia Študent je izbrala še tri najboljše albume leta 2012: Damir Avdić: Mein Kapital (Kapital records, 2012), Borka: What Sticks (rx:tx, 2012) in Coma Stereo: 1000 mest (Kapa records, 2012).

Dogajanje se bo sklenilo nocoj z nastopi v K4 - kjer se ne bodo izognili pereči temi lastništva kluba, ki trenutno odmeva v javnosti. Na Facebooku pa že nekaj dni kroži pobuda k prvi klubski vstaji, ki se bo uradno začela ob 17. uri pred K4. V okviru festivala Tresk bosta potekala vse do 23. ure sejem založb in druženje v kavarni Metropol, nato pa se bo v Klubu K4 začel glasbeni program, na katerem se bodo predstavili Legowelt, DJ Sotofett ter domači "live-acti" skupin Niplodok, Lavka in Vuka.

Spodaj si lahko ogledate nekaj utrinkov z nastopa Moveknowledgement.