Digitalne platforme so vedno bolj pomembe tudi pri Evroviziji. Foto: EPA
Digitalne platforme so vedno bolj pomembe tudi pri Evroviziji. Foto: EPA
Sorodna novica Evrovizija pred televizijske zaslone prikovala 161 milijonov navdušencev

Evropska radiodifuzna zveza (EBU) je v novem poročilu prvič ponazorila velik socialni, ekonomski, kulturni in glasbeni vpliv Evrovizije. Tri prenose v živo si je na televiziji ogledalo 161 milijonov ljudi prek 34 trgov, tako pa si je glasbeno tekmovanje prislužilo naziv največjega dogodka televizije v živo in spletnega dogodka na svetu. Na YouTubu se je televizijskemu občinstvu sicer pridružilo še 75 milijonov edinstvenih gledalcev z 232 ozemelj, ki je spremljalo uradno vsebino Evrovizije.

YouTube tako še naprej ostaja zvest in učinkovit spremljevalec glasbenega spektakla, ki zagotavlja dodatne vsebine vse leto. Pred dogodkom je evrovizijske vsebine gledalo več kot 29 milijonov edinstvenih gledalcev, 33 milijonov novih pa se je pridružilo med samim tednom dogajanja. Na drugih digitalnih platformah sicer prednjači predvsem TikTok z 9,2 milijona različnih odzivov, sledijo pa mu družbeno omrežje Instagram s 6 milijoni, Twitter z 2 milijonoma in Facebook z 1,7 milijona.

V času objave poročila je 40 tekmovalnih pesmi zbralo več kot 544 milijonov pretočnih predvajanj, v obdobju med januarjem in velikim finalom so bile največkrat pretakane italijanska pesem Brividi (Mahmood & BLANCO), skladba Stefania (ukrajinski Kalush Orchestra) in španska SloMo (Chanel).

Letošnje finale je prevzelo trg mladih. Pred zaslone je namreč prikovalo več kot polovico – 56,7 odstotka – potencialnih gledalcev, starih med 15 in 24 let, kar pa je štirikrat več kot povprečje programa v času, ko ga gleda največ ljudi. Evrovizija je sicer še vedno priljubljena v različnih starostnih skupinah in generacijah.

Spolna in jezikovna raznolikost

Kar 57 odstotkov turistov Turina je med Evrovizijo italijansko mesto obiskalo prav zaradi tekmovanja, ekonomski vpliv pa se je pokazal tudi v več kot 702 milijona evrov dobička, prisluženih od oglaševanja, kar naj bi bila posledica okoli 119.000 spletnih člankov o oddajah.

Na kulturnem področju je do izraza prišla predvsem jezikovna raznolikost – 40 odstotkov pesmi letošnjega glasbenega dogodka je vsebovalo jezik, ki ni angleščina, skupno so tekmovalci in tekmovalke uporabili kar 16 jezikov. Razmerje med izvajalci in izvajalkami je bilo to leto skoraj popolnoma uravnovešeno – 17 točk je bilo popolnoma ženskih, 18 pa v celoti moških, ostali so bili mešane skupine.

K temu, da Evrovizija še vedno ostaja simbol odprte, strpne in enotne Evrope, vsako leto prispevajo nastopajoči, ki so pripadniki in podporniki skupnosti LGBTQ+ – za ozaveščanje o transspolnosti so letos poskrbele predvsem islandske predstavnice Systur.