Avstrijsko občinstvo se v splošnem ni preveč 'izkazalo'. Večinoma so izvajalci naleteli na mlačen odziv, izjema pa so bile skupine z nemško govorečega območja, kot so Madsen, Tocotronic, Wir Sind Helden in - seveda - Die Toten Hosen. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic
Avstrijsko občinstvo se v splošnem ni preveč 'izkazalo'. Večinoma so izvajalci naleteli na mlačen odziv, izjema pa so bile skupine z nemško govorečega območja, kot so Madsen, Tocotronic, Wir Sind Helden in - seveda - Die Toten Hosen. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic
Spektakularni nastop skupine Muse - ne le glasbeni vrhunec, ampak doživetje za vse čute. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic

Sankt Pölten v Avstriji, kamor se je festival lani preselil s precej bolj idilične lokacije v bližini Salzburgringa, je med 19. in 21. avgustom že drugič zapored "naselilo" kar 120.000 ljubiteljev glasbe in festivalske zabave. Nekaj deset tisoč jih je tam tudi šotorilo.

Muse z doživetjem za vse čute
Poleg "običajnih" ljubiteljev glasbe in glasbenih zvezdnikov je prvi dan po poročanju avstrijskih medijev prizorišče festivala obiskala tudi hollywoodska zvezdnica Kate Hudson, sicer spremljevalka frontmana skupine Muse Matta Bellamyja.

Preberite še intervju s Chrisom Cainom iz zasedbe We Are Scientists, s katerim smo se pogovarjali na festivalu.

Prav ta zasedba je prvi dan Frequencyja kot nosilka večera pred 35.000-glavo množico (druga dva odra sta bila menda med vzporednima nastopoma nemškega hiphoperja Jana Delaya in elektroindiepoperjev Au Revoir Simone skoraj prazna) uprizorila nedvomno najbolj spektakularen nastop letošnjega festivala.

Nič na odru ni bilo prepuščeno naključju - od vrhunskih vizualij do glasbene popolnosti. Oboževalce je skupina presenetila tudi z zanimivo izvedbo uspešnice Knights of Cydonia v kombinaciji s klasiko Ennia Morriconeja. Poznavalci omenjajo celo asociacije na skupini Queen in Pink Floyd. Da, Muse se zdijo že kar preveliki za festivale.

Ves čas smo "skakali" od odra do odra
Med najzanimivejšimi prvega dne so bili še mladi britanski "temačneži" White Lies, zabavni in pisani elektropoperji Hot Chip, ki so že popoldne na noge spravili občinstvo Zelenega odra - pa čeprav je večina tam "hranila dobra mesta" za staroste Bad Religion -, in širšim množicam privlačni Skunk Anansie, ki smo jih letos videli tudi v Ljubljani. Pred njimi so na glavnem odru stali razposajeni Gogol Bordello.

Za "Skunki" so oder zavzeli hudomušni punkrockerji NOFX, ki so bili tudi tokrat brez dlake na jeziku. Precej hladnokrvnemu avstrijskemu občinstvu - v nasprotju z vročekrvnimi obiskovalci njihovega koncerta dan prej na Reki - so zagrozili z uriniranjem in se od njih poslovili: "Se vidimo. Nikoli več!" Istočasno - spet neposrečena odločitev organizatorjev, ki jim je letos uspelo ustvariti za številne obiskovalce resnično neobvladljiv urnik - so na drugem odru v ritmih skaja množico zibali The Specials.

Mojstrsko obvladovanje glasbil so pokazali folkrockerji Mumford and Sons in za njimi še The Gaslight Anthem - žal pred le peščico obiskovalcev v zgodnjem popoldnevu -, v večernem terminu pa je razočarala sicer opevana La Roux z resnično mlačnim nastopom. Na najmanjšem odru so po britanski popsenzaciji Marina & The Diamonds zvečer nastopili vroči newyorški indierockerji The Drums in z ekscentričnim in razgibanim nastopom dokazali, da so primerjave z zgodnjimi The Smiths dokaj upravičene.

Eno uro po polnoči se je zabava preselila v krajšo avtobusno vožnjo oddaljeni nočni park, kjer so na svoj račun prišli ljubitelji plesne elektronike.

Nekaj festivalskih utrinkov s prvega dne letošnjega Frequencyja si oglejte v fotogaleriji spodaj.