Nov kos kolekcije so t. i. pufi, ki so neke vrste minitabureji, le da so v celoti kvačkani. Foto: Ana Hribar
Nov kos kolekcije so t. i. pufi, ki so neke vrste minitabureji, le da so v celoti kvačkani. Foto: Ana Hribar
Vsi izdelki so narejeni ročno v studiu Almire Sadar in s pomočjo družinskega pletilskega podjetja v Slovenji. Foto: Ana Hribar
Bombažna odeja z žakardskim vzorcem ustvarja optično iluzijo. Foto: Ana Hribar
"Če imaš izoblikovan določen koncept razmišljanja, lahko preideš iz oblikovanja oblek na dodatke," pravi oblikovalka. Foto: Ana Hribar

Modna oblikovalka in mentorica modnega oblikovanja na katedri za oblikovanje tekstilij in oblačil na Naravoslovnotehniški fakulteti (NTF) Almira Sadar je v svet oblikovanja dodatkov za notranji interier vstopila lansko poletje. Čisto spontano. "Današnji čas je tak, da se vse veje oblikovanja prepletajo. Če imaš izoblikovan določen koncept razmišljanja, lahko preideš iz oblikovanja oblek na dodatke, nakit ali notranje oblikovanje. Povsod je enak način razmišljanja, le rezultat je drugačen. Pri obleki je treba gledati na telo, saj je obleka v gibanju, pri oblikovanju dodatkov za dom pa na celostni prostor in umestitev vanj," pravi.
Svojo prvo kolekcijo poletje 2015, v kateri so bile kvačkane košare različnih velikosti in nadprtički, ki jih je pozneje dopolnila z okrasnimi blazinami, preprogami in odejami, je zdaj nadgradila še s cekarji, bombažnimi odejami z žakardskim vzorcem in pufi, "ki so neke vrste majhni tabureti, na katere se lahko usedemo, odložimo noge ali druge stvari," pojasni. Pufi so kvačkani iz vrvi, kar poudari njihovo teksturo, nekoliko hladnejša barvna paleta belo-sivo-modrih tonov kolekcije pomlad/poletje 2016 pa je popestrena z rumeno barvo in živostjo samih odtenkov.

Vsi izdelki so narejeni ročno v Sloveniji

Maloserijska kolekcija pletenin je izdelana ročno v studiju Almire Sadar in s pomočjo družinskega pletilskega podjetja v Sloveniji, in sicer z obuditvijo tradicionalnih tekstilnih tehnik kvačkanja, pletenja in tkanja, "saj sem hotela obuditi ročno delo v konceptu trajnostnega oblikovanja. Kar delam v modi, prenesem tudi na notranje oblikovanje." Tako je že pred tremi leti v knjigi Oblikujmo z Almiro Sadar, ki je imela v javnosti izredno pozitiven odziv, med dvanajstimi kroji tekstilnih izdelkov z jasnimi navodili in kroji, predstavila tudi modele za izdelavo košar in odej.

Ročno delo po njenih besedah obuja pozabljene kulturne vrednosti nekega časa in prostora ter razvija čustveno komponento v oblikovanju. "Te čustvene komponente je v hitri modi premalo; nekaj kupiš, nosiš, zavržeš. Ko pa nekaj narediš sam, imaš do tega drugačen odnos, saj za izdelavo porabiš veliko časa. Tu pa je še ena dimenzija ročnega dela, in sicer enakomerni gibi, ki te pomirjajo in na neki način delujejo kot psihoterapevtska dejavnost. Če sediš in pleteš, se ti misli, glede na tempo današnjega časa, umirijo. Svoj čas sem imela v trgovini delavnice, a bolj kot to, da smo pletli in delali, so bila to družabna srečanja, ki jih je v današnjem času premalo ali pa si zanje vzamemo premalo časa."

Izdelki po meri prostora

S tekstilnim interierjem po besedah sogovornice v prostor najlažje vnesemo osebni dovtip ali toplino. "Sodobni interierji so pogosto minimalistični in hladni, ljudje pa imajo radi barve in prilagajanje prostora svojemu značaju. Ravno ti dodatki pa lahko prinesejo nekaj novega v notranji interier, saj jih lahko spreminjaš. Kuhinjo imaš za daljši rok, dodatke pa lahko dodajaš in odvzemaš," razmišlja Almira Sadar, ki je pred časom z arhitektko Špelo Leskovic izvedla izjemno zanimiv projekt oziroma kolekcijo Cvetnoetno, posamezne kose iz kolekcije pa sta uporabili tudi pri prenovi hotela Pr'Govedarjo na Gorenjskem, ki smo ga pred dvema letoma predstavili tudi v rubriki Prostor in pol. Tudi sicer veliko sodeluje z arhitekti in zasebnimi naročniki, za katere oblikuje večinoma zavese, vzorce in odeje.

Prva ljubezen Almire Sadar še vedno ostajajo oblačila, čeprav vedno več svojega časa in misli posveča tudi dodatkom za dom. Jeseni se tako namerava udeležiti dveh mednarodnih sejmov, v tujini pa ima tudi svojega agenta, zaradi česar je prisotna na trgu v Angliji, Italiji in Švici, kjer so še posebej navdušeni nad njenimi kvačkanimi košarami za drva.

Fotografije: Ana Hribar

katja.stok@rtvslo.si