Almira Sadar od bralca oziroma ustvarjalca nikakor ne zahteva, da slepo sledi navodilom in krojem, temveč ga spodbuja h kršenju ali spreminjanju po mili volji. Foto: Založba Totaliteta
Almira Sadar od bralca oziroma ustvarjalca nikakor ne zahteva, da slepo sledi navodilom in krojem, temveč ga spodbuja h kršenju ali spreminjanju po mili volji. Foto: Založba Totaliteta

Svojega dela ne ločujem na pedagoškega in kreativnega, saj se oba med seboj zelo prepletata, tako kot se ustvarjalno delo prepleta z vsakdanjim živjenjem, povezanim z vsem, kar vidiš, slišiš in doživiš.

Almira Sadar
Utrinek s predstavitve knjige v butiku Almire Sadar, ki od lani domuje na Beethovnovi ulici v središču Ljubljane. Foto: Ana Hribar

Predvsem videti stvari. Gledati in jih videti, kako bi se obnesle v dvodimenzionalni obliki. Kako delujejo barve, kako stvari na fotografiji zaznava oko oziroma kako fotografirati, da gledalčevo oko zaide na prava mesta.

"Recept" Ane Hribar za dobro fotografijo
Sadarjeva je na oktobrskem tednu mode v Kinu Šiška pod svojo znamko AlmiraSadar predstavila kolekcijo Etnocvetno za pomlad in poletje 2014. Navdih je iskala v tekstilnih tehnikah, oblikah in detajlih bogate slovenske kulturne tradicije. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer

Almira Sadar, priznana modna oblikovalka in spoštovana pedagoginja, že leta obuja tradicionalne ročne spretnosti, zdaj pa se je odločila svoje znanje deliti s širšo javnostjo. Priročnik Oblikujmo z Almiro Sadar, v katerem ponuja zamisli za dvajset tekstilnih izdelkov z jasnimi navodili in kroji za izdelavo, namenja vsem tistim, ki so se naveličali hitre mode, izdelkov brez vsake čustvene vrednosti in si želijo biti pri procesu nastajanja izdelka soudeleženi s svojo ustvarjalnostjo. "Napisana je za tiste, ki si želijo obuditi tradicionalne ročne spretnosti, jih prenesti v sodobne modne izdelke in ob nastajanju nečesa novega občutiti lastno zadovoljstvo," o knjigi pove Sadarjeva.

"Moja značilnost je, da vedno delam več projektov hkrati, trenutno dokončujem novoletno kolekcijo, že pripravljam kolekcijo pomlad in poletje, izdelati moram še nekaj novoletnih daril za prijateljice. Vse je ročno delo," odgovarja na vprašanje, čemu se največ posveča zadnje čase. Sama se je z ročnimi spretnostmi prvič srečala v šoli, tudi doma so pletli, šivali in kvačkali. "Če si hotel biti oblečen drugače od drugih, si si moral narediti oblačilo sam," se spominja redna profesorica na Naravoslovnotehniški fakulteti.

Zanimalo nas je, ali so ji dolgoletno pedagoško delo in izkušnje z vodenja ustvarjalnih delavnic prišli prav pri snovanju knjige. "Svojega dela ne ločujem na pedagoškega in kreativnega, saj se oba med seboj zelo prepletata, tako kot se ustvarjalno delo prepleta z vsakdanjim živjenjem, povezanim z vsem, kar vidiš, slišiš in doživiš."

Njen butik, ki se je lani s Tavčarjeve preselil na Beethovnovo ulico, ravno praznuje okroglo deseto obletnico. A knjiga ni povezana z jubilejem, nastala je predvsem kot odgovor na trenutne razmere, ki smo jih vsi bolj ali manj zaznali. "V tem času je čutiti močnejše zavedanje o trajnostnem oblikovanju, skrbi za okolje, poudarjanju lokalnega pred globalnim, predvsem pa stavimo na čustvene komponente v oblikovanju," pravi modna oblikovalka, ki je najprej diplomirala iz oblikovanja oblačil, končala študij arhitekture, v svoj življenjepis pa dodala še specialko na Akademiji za likovno umetnost iz smeri industrijskega oblikovanja. Svoje vsestransko znanje že skoraj dve desetletji deli s študenti oblikovanja oblačil na NTF-ju.

Svet je lep skozi objektiv Ane Hribar
Pomemben pečat knjigi, ki je izšla pri založbi Totaliteta (za spremno besedo, v kateri je oblikovanje Almire Sadar opisala kot "preprosto, navihano in sodobno", je poskrbela urednica Valentina Smej Novak, za oblikovanje pa Maša Majce in Primož Pislak iz Luks Studia), so vtisnile fotografije Ane Hribar, po mnenju Sadarjeve ene najboljših fotografinj v našem okolju, ki ima izreden občutek za svetlobo, predmete, ki jih fotografira, pa doživlja zelo osebno. "Zame je bila prva in edina izbira," o sodelavki pove Almira Sadar.

Bralci Aninega bloga gotovo vedo, da je tako kot Almira ljubiteljica ročnih del, posebej pletenja. Hribarjevo smo povprašali o tem, kateri je bil njen prvi izdelek. "Preprost pončo, ki sem ga izdelala po uvodnem tečaju pletenja." In kaj trenutno nastaja pod njenimi pletilkami? "Vsaj na enem kompletu imam vedno v delu kak šal, moji prvi pleteni obleki pa manjkajo le še šivi pri naramnicah. Veselim se svojih prvih copat, narejenih po Almirinih navodilih iz knjige."

Fotografije Ane Hribar zaznamuje čarobno vzdušje, svet skozi njen objektiv je vedno (videti) lep. Kaj pa je po njenem mnenju najpomembnejši ključ za dobro fotografijo? "Predvsem videti stvari. Gledati in jih videti, kako bi se obnesle v dvodimenzionalni obliki. Kako delujejo barve, kako stvari na fotografiji zaznava oko oziroma kako fotografirati, da gledalčevo oko zaide na prava mesta."

Tudi sama je uspešna oblikovalka ličnih torbic pod znamko Fensišmensi (prav takšno je ime njenega bloga), z Almiro Sadar sta pred časom že oblikovali skupno kolekcijo. Zanimalo nas je, od kod največkrat črpa navdih, kje in kdaj se ji porodi največ idej, morda ravno med pletenjem? "Včasih se mi ideje porajajo med delom, včasih, ko delam povsem nekaj drugega. Včasih izhajam iz uporabnosti ali pa iz popolnega nasprotja z eksperimentiranjem," razkriva.

Alenka Klun

V galeriji si oglejte nekaj utrinkov iz knjige Oblikujmo z Almiro Sadar, ki jih je v objektiv ujela Ana Hribar. Posamezno fotografijo povečajte s klikom.

Svojega dela ne ločujem na pedagoškega in kreativnega, saj se oba med seboj zelo prepletata, tako kot se ustvarjalno delo prepleta z vsakdanjim živjenjem, povezanim z vsem, kar vidiš, slišiš in doživiš.

Almira Sadar

Predvsem videti stvari. Gledati in jih videti, kako bi se obnesle v dvodimenzionalni obliki. Kako delujejo barve, kako stvari na fotografiji zaznava oko oziroma kako fotografirati, da gledalčevo oko zaide na prava mesta.

"Recept" Ane Hribar za dobro fotografijo