VDA se boji izgube pomena Nemčije kot lokacije. Foto: EPA
VDA se boji izgube pomena Nemčije kot lokacije. Foto: EPA

Združenje poziva k politični zavezanosti Nemčiji kot industrijski lokaciji. "Brez ambicioznega programa za konkurenčnost in lokacijo tvegamo izgubo globalne povezave – z negativnimi posledicami za blaginjo, zaposlovanje in zaščito podnebja," je na letni tiskovni konferenci VDA-ja povedala njihova predsednica Hildegard Müller.

Po koronakrizi so posledice vojne v Ukrajini, zlasti energetska kriza, neusmiljeno razkrile lokacijske slabosti Nemčije. "Geopolitični razvoj nam je pokazal, da naš prejšnji gospodarski model ni več samodejno jamstvo za blaginjo. Gospodarstvo in geopolitiko je treba odslej obravnavati še bolj strateško in Evropa mora uporabiti ciljno usmerjeno lokacijsko in gospodarsko politiko, da zagotovi, da zaradi tega ne bo prišlo do premika globalne osi," je opozorila Müllerjeva.

Kitajska in ZDA sta zaščitili svoje gospodarstvo, s tem pa se Nemci bojijo, da je ogrožena njihova blaginja. Foto: EPA
Kitajska in ZDA sta zaščitili svoje gospodarstvo, s tem pa se Nemci bojijo, da je ogrožena njihova blaginja. Foto: EPA

Pred kratkim je izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares za Automobilwoche jasno povedal, da bo Evropa padla na kolena, če se ne bo intenzivneje borila proti Kitajski.

Zakon o zmanjševanju inflacije jezi Nemčijo

Problem so tudi ZDA. V sporu o milijardnih subvencijah ZDA proizvodom izdelanim v ZDA, si EU in nemška avtomobilska industrija po začetnih popuščanjih prizadevata za nadaljnje popuščanje Washingtona. "Evropska komisija si mora še naprej prizadevati za izboljšave", je dejala Müllerjeva. Diskriminatorni regulativni pristop, ki so ga izbrale ZDA, je v nasprotju z odprto trgovino z blagom.

Američani nameravajo svoja delovna mesta zaščititi z zakonom, v okviru katerega bodo subvencij deležna le vozila izdelana v ZDA. EU si prizadeva za izjeme, kot sta tisti za Kanado in Mehiko.