Christian Louboutin je razočaran, ker ne more biti edini z zakonsko pravico za izdelovanje čevljev z rdečimi podplati. Foto: EPA
Christian Louboutin je razočaran, ker ne more biti edini z zakonsko pravico za izdelovanje čevljev z rdečimi podplati. Foto: EPA
Eden od spornih modelov iz kolekcije "cruise" 2011 hiše YSL: rdeča različica salonarja "tribtoo".

Louboutin je trdil, da so značilni živordeči podplati "duša" njegovih pregrešno dragih čevljev. A okrožni sodnik Victor Marrero je v sodni bitki med dvema modnima velikanoma, ki se je bila v New Yorku, razsodil, da Louboutin konkurentom, med katerimi je tudi YSL, ne more preprečiti, da bi ga posnemali. Pa čeprav je bil morda res prvi, ki si je zamislil rdeče podplate.

Marrero, ki se je sicer opredelil za velikega občudovalca teh seksi čevljev, pogosto z vrtoglavo visokimi petami, je svojo odločitev utemeljil: "Ker je v modni industriji barva v funkciji okrasa in estetike, ki sta si v neizprosni konkurenci, osrednjega pomena, sodišče ugotavlja, da Louboutin ne more dokazati, da so njegovi rdeči podplati upravičeni do zaščitene blagovne znamke."

Milijon dolarjev vredno tožbo, v kateri je tožnik navajal "zlorabo blagovne znamke, nelojalno konkurenco in napačno označevanje izvora", je Louboutin vložil aprila; trdil je, da bi lahko linija čevljev iz hiše YSL (šlo je za štiri modele iz počitniške kolekcije "cruise" omenjene modne hiše) potrošnike zmotno prepričala, da so v povezavi z njegovimi stvaritvami.

Louboutin "globoko razočaran"
Louboutinov odvetnik Harley Lewin je za AFP povedal, da je oblikovalec "močno razočaran", saj se je sodnik strinjal, da so njegovi rdeči podplati slavni in dobro prepoznavni, a se je nato odločil, da se določene barve ne da zaščititi kot blagovno znamko, saj bi to omogočalo monopol. Dodal je, da preučujejo druge možnosti za spodbijanje sodniške odločitve.

Louboutinova prestižna obutev je po vsem svetu zaslovela po tem, ko so njegove čevlje (poleg tistih s podpisom Manola Blahnika) častile junakinje TV-serije Seks v mestu; samo v ZDA na leto prodajo okrog 240.000 parov, s čimer imajo kar 135 milijonov dolarjev prihodkov. Za povprečen par "louboutink" je treba odšteti na stotine dolarjev (ali evrov).

Pri YSL-ju pravijo, da so rdeče podplate na svojih čevljih uporabili že v sedemdesetih letih in da Louboutin ni nikakršen pionir, ko gre za to barvo podplatov. Nosila naj bi jih že kralj Ludvik XIV., ki je imel plesne čevlje z rdečimi podplati, pa tudi Doroteja iz Čarovnika iz Oza.