Uhani iz kolekcije Lucid Dreams so se na pariški modni brvi znašli že leta 2013, prav tako na reviji znamke Masha Ma. Foto: EPA
Uhani iz kolekcije Lucid Dreams so se na pariški modni brvi znašli že leta 2013, prav tako na reviji znamke Masha Ma. Foto: EPA

Z grafičnim oblikovalcem Rokom Marinškom, diplomantom ALUO-ja, sestavljata ustvarjalni tandem pod znamko olgafacesrok / OfR jewelry, s katero sta prodrla tudi na kitajski trg, pa na Tajvan in Bližnji vzhod. Pri skupnem delu uporabljata različne materiale ‒ od pleksistekla, kovine, do keramike in njihovih kombinacij in 3D-tiska. Navdih črpata v sodobni umetnosti; od kiparstva, slikarstva, do motivov ulične umetnosti svetovnih metropol in narave.

Kosi iz kolekcije nakita Winter Garden (Zimski vrt) na reviji oblikovalke Mashe Ma v okviru pariškega tedna mode septembra lani. Foto: EPA
Kosi iz kolekcije nakita Winter Garden (Zimski vrt) na reviji oblikovalke Mashe Ma v okviru pariškega tedna mode septembra lani. Foto: EPA

Novembra sta za svoje delo prejela priznanje Društva oblikovalcev Slovenije za zadnje kolekcije nakita z močno sporočilno vrednostjo, žirija je zapisala: Kolekcija Flamboyant odraža pojme drzno, provokativno, dramatično, kolekcija Punk se napaja v hongkonškem podzemlju, pankovski subkulturi današnjega časa in znanstvenofantastični estetiki filma 2046, pri kolekciji Garden revisited pa sta s 3D-tiskom organske, realistične rastlinske motive zamrznila v led oziroma poliamidni prah.

Nakit sta oblikovalca ustvarila s 3D-tiskom, ki velja za novost na tem področju. Gre za organske, realistične rastlinske motive, kot zamrznjene v ledu. Motivi zamrznjenih vrtnic, lampijonov, in vejic sestavljajo uhane, ki zaradi svoje sestave ‒ tiskani so v poliamidu ‒ lahkotno visijo ob obrazu in izrisujejo rastlinske oblike. Navdih sta našla v poeziji Pabla Nerude. Foto: EPA
Nakit sta oblikovalca ustvarila s 3D-tiskom, ki velja za novost na tem področju. Gre za organske, realistične rastlinske motive, kot zamrznjene v ledu. Motivi zamrznjenih vrtnic, lampijonov, in vejic sestavljajo uhane, ki zaradi svoje sestave ‒ tiskani so v poliamidu ‒ lahkotno visijo ob obrazu in izrisujejo rastlinske oblike. Navdih sta našla v poeziji Pabla Nerude. Foto: EPA

"Trenutno sem razpeta na tri strani. Oblikujem novo kolekcijo za blagovno znamko Lencia Zlatarne Celje, s katero sodelujem že 14 let. Oblikujem in izdelujem individualna naročila. To so izdelki za posamezno stranko, oblikovani ekskluzivno zanjo. Večinoma gre za kose v zlatu in dragih kamnih ali večje, kompleksnejše kose v srebru," je povedala Olga Košica v kratkem pogovoru za MMC, za katerega si je čas utrgala sredi priprav na teden mode v Parizu, ki se začne konec februarja.

Pas z
Pas z "varnostno zaponko", kakršnega na naslovnici kitajske Elle nosila filmska zvezdnica Fan Bingbing. Foto: Osebni arhiv

Še čisto svež nakit znamke olgafacesrok bo predstavljen na modni reviji kitajske oblikovalke Mashe Ma, s katero dvojec uspešno sodeluje že nekaj časa in prek katere so njuni kosi prišli tudi do "kitajske Lady Gaga", popzvezdnice Laure Shang, ki ji pomagata snovati odrsko podobo. Na naslovnici posebne številke kitajske Elle ob 30-letnici izhajanja pa je njuno kreacijo, pas s predimenzionirano varnostno zaponko, nosila filmska zvezdnica Fan Bingbing. Njun nakit iz kolekcije Inside Out si je želela za snemanje izposoditi britanska popdiva kosovskih korenin Rita Ora, a so se unikatni kosi nekje na poti nazaj domov izgubili.

Kot sta povedala v nekem pogovoru, je Vzhod bolj odprt za nove tehnike izdelovanja nakita, ki jih prinaša tehnološki razvoj, torej 3D-tisk, medtem ko Evropa in ZDA ostajata naklonjena bolj tradicionalnim kosom iz dragih kovin. "Pred nami je veliko razburljivih reči. Kako se bo razvijal svet oblikovanja, je odvisno le od naše domišljije in načina uporabe inovacij," sta prepričana, hkrati poudarjata okoljske prednosti tovrstnega izdelovanja nakita, saj za sabo tako rekoč ne pušča odpadnega materiala.

Na svoj seznam dosežkov je dvojec olgafacesrok zdaj dodal še priznanje za oblikovalski dosežek Društva oblikovalcev Slovenije. Foto: EPA
Na svoj seznam dosežkov je dvojec olgafacesrok zdaj dodal še priznanje za oblikovalski dosežek Društva oblikovalcev Slovenije. Foto: EPA

Seznam vaših uspehov in priznanj je dolg, pa vseeno, kaj vam pomeni to najnovejše, ki so vam ga podelili slovenski cehovski kolegi?
To pomeni, da sem postala del velike in lepe skupine nagrajenih oblikovalcev, katerih imena iz preteklih let odzvanjajo še danes. V Sloveniji imamo veliko izredno nadarjenih oblikovalcev in inovatorjev, zaradi česar sem še bolj ponosna na to priznanje.

Lani sta s slovensko trajnostno naravnano znamko Matea Benedetti sodelovala pri reviji na ljubljanskem tednu mode. Foto: LJFW/Jure Makovec
Lani sta s slovensko trajnostno naravnano znamko Matea Benedetti sodelovala pri reviji na ljubljanskem tednu mode. Foto: LJFW/Jure Makovec

Koga od sodobnikov doma in v svetovnem merilu najbolj občudujete?
Občudujem vse, ki so popolnoma predani delu, ker je to tako zelo vidno na izdelkih. Takoj opazim predanost in izvirnost in to je zame motivacija, da se še bolj potrudim in raziskujem nove metode in materiale. Ne morem pa se odločiti samo za eno osebo, bolj kot osebni slog me prevzamejo izdelki. Tisti izdelki, ki so oblikovalski presežki.

Kot pravite, v procesu oblikovanja nakita o njem veliko razmišljate, kar se nato odraža v tem, da imajo kosi močno sporočilno vrednost. Kako sploh poteka vaš ustvarjalni proces, kako se z Rokom Marinškom usklajujeta in dopolnjujeta?
Najin proces oblikovanja je precej podoben kateremu koli drugemu: zamisli, raziskovanje, skice, nato pa izbira najboljših izdelkov, ki nato postanejo datoteke za 3D-tisk. Kot dve močni osebnosti ‒ prihajava s povsem drugačnih področij ‒ se dobro dopolnjujeva, v vsakodnevno delo skušava vnesti čim več izkušenj in strasti. Po navadi izhajava iz iste vizije, nato pa si v samem procesu oblikovanja in ustvarjanja izmenjava različne poglede in jih raziščeva.

Uhani ... Foto: Osebni arhiv
Uhani ... Foto: Osebni arhiv

"Meja, ki nastane med napako in popolnostjo, je tista, kjer se pričnejo pojavljati zanimivosti," je bil pred časom vaš moto. Se ga še držite?
Vsekakor. Brez preseganja mej ne nastanejo napake in brez napak ni napredka, po popolnosti pa ne hlepim.

Ustvarjali ste tako rekoč iz vseh materialov, ki nam lahko padejo na misel, pa vseeno, vam je kateri najljubši?
Najljubšega ni ... no, je, glede na obdobje in izziv. Najljubši mi je takrat, ko se iz njega razvije kos, glede katerega si bil pred tem skeptičen ali se ga bo dalo na tak način oblikovati ... ko si se trudil in je bil ta dodatni trud poplačan.

... in prstan iz kolekcije Flamboyant. Foto: Osebni arhiv
... in prstan iz kolekcije Flamboyant. Foto: Osebni arhiv

Kakšen nakit nosite sami? Imate kak kos, od katerega se ne ločite nikoli?
Doma imam kar veliko zbirko najrazličnejšega nakita. V večini so moji lastni izdelki ali izdelki drugih oblikovalcev. Tako kot so si kosi med seboj različni, se razlikujejo tudi materiali in barve. Nakit rada kombiniram z oblačili in razpoloženjem ter glede na dane priložnosti.

Zgodi se mi, da nanj včasih popolnoma pozabim in se šele v družbi spomnim, da ne nosim nobenega nakita, medtem ko z veseljem opazujem prijatelje ali popolne neznance, ki nosijo katerega od mojih izdelkov. Edini kos, ki je vedno z mano, pa je nosni uhan. Na tem mestu nosim nakit že skoraj 20 let ‒ podnevi in ponoči. Se pa kosi menjajo, niso vedno isti.

Oblačila Mashe Ma in nakit olgafacesrok v popolni simbiozi. Foto: EPA
Oblačila Mashe Ma in nakit olgafacesrok v popolni simbiozi. Foto: EPA

Bi oblikovali linijo nakita oziroma "bižuterije" za kako znamko dostopne mode?
Vsaka stranka, podjetje, materiali, zahteve, omejitve ali oblikovanje brez njih so zame izziv in vsak izziv je dobrodošel, saj na ta način rastem in se razvijam.

Se tudi sami kdaj pregrešite s kakim impulzivnim nakupom?
Z veseljem si privoščim kakšen kos nakita, ampak mora biti resnično nekaj posebnega, večinoma nakit kupujem na potovanjih od lokalnih oblikovalcev in tudi od prijateljev, kolegov oblikovalcev, ne glede na to, iz kakšnega materiala ustvarjajo svoje izdelke.

Nakit olgafacesrok ima pomembno vlogo tudi v videospotu Katje Šulc: