Sarah Shahi in Adam Demos, protagonista serije Seks/življenje. Foto: IMDb
Sarah Shahi in Adam Demos, protagonista serije Seks/življenje. Foto: IMDb

In tega je v seriji veliko. Glavna junakinja (antijunakinja?) Billie (Sarah Shahi), poročena mati dveh otrok z na videz popolnim življenjem v predmestju, sanja o brezskrbnejših časih priložnostnih nočnih srečanj na Manhattnu ("Preizkusila sem 73 odstotkov položajev v kamasutri – kot bi jih morali vsi!") in fantazira o vročem seksu, ki ga je imela s svojim nekdanjim fantom.

Brad (Adam Demos), megauspešen glasbeni producent, je bil vse, kar njen zvesti, zanesljivi, poštirkani mož, bančnik Cooper (Mike Vogel) ni – nepredvidljiv, z usnjeno jakno in motorjem, nerazrešenimi travmami iz otroštva, toksičen, samodestruktiven in – neskončno seksi.

Prizorov spolnosti ne manjka v nobeni epizodi. Foto: IMDB
Prizorov spolnosti ne manjka v nobeni epizodi. Foto: IMDB

Billie se osem let po precej brutalnem razpadu zveze z Bradom znajde na točki, ko, kot pravi, ima 85-odstotno popolno življenje, manjka ji menda samo tistih 15 odstotkov. Tistih 15 odstotkov je strast, ki je po nekaj letih zakonske rutine in materinstvu preprosto usahnila.

Na tej točki začne obujati spomine na "najboljši seks svojega življenja" in v maniri, ki spominja na kombinacijo Carrie Bradshaw iz Seksa v mestu in Gospe Bovary začne svoje misli zapisovati v dnevnik na svojem Applu. V dnevniku popiše do zadnje grafične podrobnosti vse položaje, vse dotike, vse orgazme, ki jih je doživela z nekdanjim ljubimcem.

Ko njen mož neki dan po naključju zapise prebere, se razkrijejo razpoke v zakonu, za katere – vsaj on – ni niti slutil, da obstajajo. "18 mesecev me ni oralno zadovoljil. Jaz sem v polovici tega časa iz nožnice iztisnila celega človeka," potoži nepotešena Billie, ki skuša v nadaljnjih sedmih epizodah samo sebe prepričati, da je srečna. Da mora biti srečna.

Serija že skoraj mesec dni vztraja pri vrhu najbolj gledanih Netflixovih vsebin. Foto: Netflix
Serija že skoraj mesec dni vztraja pri vrhu najbolj gledanih Netflixovih vsebin. Foto: Netflix

Brutalne kritike

Kritike serije, ki je postala pravi hit poletja in se po premieri 25. junija zavihtela na vrh gledanosti v 85 državah sveta, niso ravno navdušujoče. "Netflixova vroča nova serija Seks/življenje je tako slaba, da je že smešna" – se bere naslov recenzije v Timu.

"Netflixova serija Seks/življenje je tako slaba, da ne morem več uživati ne v seksu ne v življenju" – so bili še brutalnejši v The Sydney Morning Heraldu. Tudi preostali ne zaostajajo veliko in serija ima na portalu Rotten Tomatoes zgolj 25 odstotkov pozitivnih ocen.

365 dni: Netflix osvaja poljski mehki pornofilm z oceno 0

S tem gre Seks/življenju sicer še vedno boljše kot drugi še bolj odmevni, še bolj kontroverzni in še bolj eksplicitni Netflixovi produkciji zadnjega leta, poljskemu mehkemu pornografskemu filmu 365 dni z 0 odstotki pozitivnih ocen.

Zasebna drama protagonistke

Slabe recenzije so do neke mere upravičene – zlasti naracija glavne junakinje, ko bere svoj dnevnik, je klišejsko slaba, ob kateri se dnevnik Carrie Bradshaw zdi skoraj kandidat za Pulitzerja.

Dialogi niso kaj dosti boljši, scenarij pa šibi še predvsem repetitivnost – naj si bo spolnih aktov ali pa Billiejinih notranjih bojev same s seboj, razklana med družinsko celico in poželenjem, ki ji ga predstavlja Brad.

Shahi, veteranska igralka, ki se je spomnimo iz serije Ženske zadeve (The L Word), vdihne nemalokrat frustrirajoči vlogi Billie največ duše, kar scenarij sploh dopušča.

Morda ni naključje, da se je v vlogi tako našla, saj je že kmalu po začetku snemanja mati treh majhnih otrok po 12 letih zakona vložila vlogo za ločitev od moža Steva Howeyja, ko se je zaljubila v soigralca Demosa.

Serija zastavlja tudi nekatera neprijetna vprašanja o tem, koliko se je vredno truditi za zakon, v katerem nisi povsem srečen. Foto: IMDB
Serija zastavlja tudi nekatera neprijetna vprašanja o tem, koliko se je vredno truditi za zakon, v katerem nisi povsem srečen. Foto: IMDB

Vprašanja o vlogi ženske kot matere

Kljub slabostim, ki jih ne gre zanikati, serija, posneta po knjigi 44 poglavij o 4 moških (44 Chapters About 4 Men) avtorice B. B. Easton, načenja nekaj zanimivih vprašanj, predvsem tistih, ki se lotevajo druge plati materinstva – kako vloga matere lahko ženske do neke mere oropa lastne identitete. Vprašanje, ki je v naši družbi, ki nam dopoveduje, da je materinstvo največja sreča v življenju, še vedno velik tabu.

Billie je prikazana kot zgledna, ljubeča mati, mati, ki bi za svoja otroka naredila vse, a kljub temu ni srečna. In serija – v tistih svojih redkih prebliskih – to do neke mere detabuizira, ko omenjeni notranji razkol žensk, mam, postavi pod drobnogled.

Tu je tudi zagonetka, ali je v romantični zvezi sploh mogoče imeti oboje – vznemirjenje in stabilnost. Nekoga, ki zna pritiskati na tvoje gumbe (da, tudi v spolnem smislu), ki ti daje občutek, da si nenehno vredna poželenja, in ki je hkrati lahko tvoj varni pristan, oče tvojih otrok in mož, ki ti bo vedno v oporo.

Adam Demos kot neukročeni Brad – avstralski igralec je z avtorico serije Stacy Rukeyser sodeloval že pri seriji Unreal. Foto: IMDB
Adam Demos kot neukročeni Brad – avstralski igralec je z avtorico serije Stacy Rukeyser sodeloval že pri seriji Unreal. Foto: IMDB

Kako udomačiti porednega fanta?

Billie ni prva ženska, ki hlepi po obojem in verjetno se bo nekaj gledalk, katerih šibka točka so "poredni fantje", našlo v njenih težnjah, kako bi takega porednega fanta udomačila. A ko dobi verzijo, ki jo je iskala v Bradu – zanesljivega in udomačenega Coopra, v njem išče tisto, kar ji je dajal Brad.

Ali lahko partner, ko prevzameš vlogo matere, še v tebi vidi objekt poželenja? Billie ima sicer za mamo štiri leta starega fantka in devet mesecev stare dojenčice odločno preveč časa za tovrstne notranje monologe, bodo povedale mame, kar pa ne pomeni, da taka vprašanja niso na mestu.

Ženske so kot mame vse prepogosto zreducirane na neko vlogo, ki naj bi jih nenadoma spremenila v zgolj skrbnice, skoraj svetnice, brez lastnih želja, sle in dvomov.

Seks/življenje je posnet po romanu, ki ga je napisala ženska, avtorica serije (Stacy Rukeyser) je ženska, nastal pa je v obdobju po tem, ko je gibanje #MeToo zatreslo tudi to, kako film in televizija prikazujeta spolnost.

Bridgerton: zgodovinska romanca (končno) na prvem tiru

Ženski pogled stopa v ospredje

V Seks/življenje tako, čeprav ni delčka telesa 41-letne Shahi, na katerem se kamera ne bi zadržala, stopi v ospredje žensko poželenje – in kako ji ga partner lahko omogoči. V tem primeru, oba partnerja.

Podoben fokus, ko je šlo za prizore spolnosti, je imela letos še ena odmevna in s seksom bogato založena Netflixova serija, Bridgerton, ki je nastala v produkciji Shonde Rhimes.

Tudi v njej dobita večji poudarek ženski orgazem in t. i. ženski pogled (ang. female gaze), kar pomeni, da se kamera (in z njo gledalci) ne naslajajo zgolj nad ženskimi telesi, ampak so bolj razkriti in ranljivi tudi moški (Seks/življenje ponudi enega redkih kadrov moške frontalne golote).

Če govorimo o revolucijah, je bil ta dotični vidik #MeToo kar dobrodošel. Kar pa ne pomeni, da je Seks/življenje toliko revolucionarna serija kot je zamujena priložnost, da bi iz danih tem ustvarili nekaj boljšega.