Slovite riževe terase v provinci Ifugao so vpisane tudi na seznam Unescove kulturne in naravne dediščine. A agencija je vseeno namesto posnetkov teh teras uporabila posnetke z Balija. Foto: Shutterstock
Slovite riževe terase v provinci Ifugao so vpisane tudi na seznam Unescove kulturne in naravne dediščine. A agencija je vseeno namesto posnetkov teh teras uporabila posnetke z Balija. Foto: Shutterstock

Ko je oglaševalska agencija DDB Philippines 27. junija predstavila kampanjo, za katero ji je filipinska vlada plačala 49 milijonov filipinskih pesov, kar je, preračunano, dobrih 800 tisoč evrov, in v ospredju katere je bil televizijski oglas, se je usul plaz kritik. V videu je pozorno oko namreč hitro opazilo delčke posnetkov iz krajev, ki Filipinom niso ravno blizu, na primer: riževe terase, ki v resnici ležijo na Baliju, peščene sipine v Braziliji, posnetek ribiča, ki v vodo meče mrežo in ki nosi klobuk, kakršen ni niti približno značilen za Filipine, in podobno, navaja Guardian.

Pozneje se je izkazalo, da je agencija pri izdelavi videa uporabila t. i. stock posnetke, dostopne na spletnih straneh različnih tovrstnih ponudnikov, nastali pa so v Braziliji, Indoneziji, Združenih arabskih emiratih in celo v Švici. Filipinske oblasti so zato video hitro umaknile s spletnih platform, v nedeljo pa se je oglasila tudi agencija in se za uporabo arhivskih posnetkov tujih krajev, ki jih je označila za "nesrečni splet okoliščin", opravičila.

"Spoštovati bi morali natančno določene postopke za oceno verodostojnosti posnetkov," so pri družbi DDB še zapisali v opravičilo in dodali, da je bila uporaba spornih delčkov posnetkov "povsem neprimerna" in v nasprotju s tistim, za kar jih ministrstvo za turizem najelo.

S filipinskega ministrstva za turizem so po poročanju AFP-ja sporočili, da so od agencije "večkrat zahtevali potrdilo o izvirnosti posnetkov in o lastništvu avtorskih pravic za ves material, uporabljen v avdiovizualnem gradivu", poleg tega pa je agencija morala "ključne poudarke" pred javno objavo oglasa posredovati predstavnikom ministrstva. "V vseh teh primerih je družba DDB večkrat zagotovila ministrstvu, da je material v skladu z določbami o izvoru in avtorskih pravicah," so navedli v izjavi za javnost.

K dodatnemu ogorčenju ob uporabi nepristnih posnetkov je pripomoglo tudi dejstvo, da so želeli Filipini v novi promocijski kampanji poudariti unikatnost države in njenih prebivalcev ter turistom ponuditi čim bolj pristno izkušnjo.

Filipinski turizem se sicer kar ne more pobrati od udarca, ki mu ga je zadala pandemija covida-19. Po podatkih Svetovne turistične organizacije je državo tisočerih otokov lani obiskalo 2,7 milijona turistov, kar je za skoraj 70 odstotkov manj kot leta 2019, ko je filipinski turizem privabil rekordnih 8,3 milijona tujih turistov.