Foto: Reuters
Foto: Reuters

Na srečo vseh tistih, ki na letalo želijo "pretihotapiti" kakšen kilogram prtljage preveč, tehtanje ne bo povezano s posameznimi rezervacijami ali osebnimi podatki potnikov. Da bo tehtanje anonimno, je za CNN potrdila tudi Päivyt Tallqvist, višja podpredsednica službe komunikacije pri Finnairu, skupno težo potnikov in prtljage bodo namreč videli zgolj člani osebja pri vkrcanju. Pri tehtanju je sodelovalo že 800 potnikov, kar je pozitivno presenetilo letalsko družbo. "Stranke Finnaira smo o tej raziskavi obvestili na družbenih medijih in naših mobilnih aplikacijah, prvi prostovoljci pa so proaktivno prosili za sodelovanje, še preden je bila oprema pripravljena," je dejala Tallqvist.

Za zimsko sezono nameravajo stehtati 1200 potnikov, za poletno nekoliko več. Tallqvist je dodala, da letalska družba zbira podatke o povprečni teži potnikov in njihovi ročni prtljagi "za namene uravnoteženja letala in izračune zmogljivosti, ki so potrebni za varne polete."

Sorodna novica Wizz Air zaradi več prizemljenih letal ne bo več letel med Brnikom in Londonom

Letalske družbe pred vsakim poletom izračunajo težo letal. Od prtljage in ljudi na krovu do rezervoarjev za vodo – vse vpliva na to, koliko potnikov je dovoljeno na letalu in koliko prtljage lahko gre v prtljažni prostor. Vsako letalo ima namreč izračunano največjo dovoljeno težo za varen vzlet.

"Medtem ko letalski prevozniki poznajo težo vseh drugih spremenljivk, se teža strank in njihove ročne prtljage izračuna na podlagi povprečnih tež, ki jih potrdi uprava za civilno letalstvo," je dejala Tallqvist. Letalske družbe običajno uporabljajo povprečne teže potnikov, ki jih je zagotovila Evropska agencija za varnost v letalstvu, vendar lahko uporabijo tudi lastne meritve, ki jih potrdijo pristojni organi. Finnair od leta 2018 uporablja lastne meritve, vendar jih je treba posodobiti vsakih pet let, zato trenutna osvežitev podatkov.

Kovčki pozimi težji

Korean Air je leta 2023 izvedel lasten program tehtanja, medtem ko je Air New Zealand svojo raziskavo opravil leto prej. Finnair zbira podatke za zimsko in poletno sezono, saj potniki med mrzlimi finskimi zimami običajno nosijo težja oblačila in plašče. Zimske meritve bodo končali februarja, poletne pa med aprilom in majem.

Letalska družba pravi, da bo iz opravljenih meritev izračunala povprečno težo in podatke poslala v preverjanje finski agenciji za promet in komunikacije. Podatki bodo uporabljeni za izračune obremenitve od leta 2025 do 2030. Medtem ko bi mnogi potniki podatke o svoji teži raje zadržali zase, je Satu Munnukka potnikom zagotovila, da "zbrani podatki niso na noben način povezani z osebnimi podatki stranke." Dodala je: "Zabeležimo skupno težo in podatke o ozadju stranke in njene ročne prtljage, ne zahtevamo pa na primer imena ali številke rezervacije. Samo agent za pomoč uporabnikom, ki dela na merilnem mestu, lahko vidi skupno težo, tako da lahko brez skrbi sodelujete v študiji."